3 SID.ir | بررسي رابطه تفكر انتقادي و راهبردهاي يادگيري زبان توسط فراگيران زبان انگليسي در ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه تفكر انتقادي و راهبردهاي يادگيري زبان توسط فراگيران زبان انگليسي در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران شمال، تهران، ایران
 
چکیده: 

چکيده: مطالعه حاضر به بررسي رابطه بين تفکر انتقادي و استفاده از راهبردهاي مستقيم و غير مستقيم يادگيري زبان توسط فراگيران زبان انگليسي در ايران مي پردازد. در اين مطالعه، 100 دانشجو زبان انگليسي در دانشگاه آزاد اسلامي کرج به دو پرسشنامه تفکر انتقادي و راهبردهاي يادگيري زبان پاسخ دادند. نتايج حاصل بيانگر وجود رابطه آماري معني دار بين راهبردهاي استفاده از فرآيندهاي ذهني، سازماندهي و ارزيابي يادگيري و يادگيري به همراه ديگران با تفکر انتقادي مي باشد. در حالي که رابطه آماري معني داري بين راهبردهاي به خاطر سپردن مطالب، استفاده از روش هاي جبراني، و مهار احساسات با تفکر انتقادي مشاهده نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 164
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی