برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  5 , شماره  3 ; از صفحه 187 تا صفحه 193 .
 
عنوان مقاله: 

تاثيرات آموزش منظورشناختي زبان انگليسي بر ميزان توجه و بازدهي يادگيري ساختارهاي تقاضا در ميان زبان آموزان ايراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد شهرضا، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
چکيده: تحقيق حاضر به مطالعه و بررسي تاثيرات آموزش منظورشناختي زبان انگليسي بر ميزان توجه و بازدهي يادگيري ساختارهاي تقاضا در ميان زبان آموزان ايراني مي پردازد. بدين منظور 30 زبان آموز ايراني در سطح متوسط جهت بررسي ميزان توجه شان به اين موضوع و تاثير آن بر يادگيريشان انتخاب شدند و به دو گروه متجانس 15 نفره به نام هاي گروه مقايسه و گروه جستجو تقسيم شدند. آزمون هاي تکميل محاوره به منظور جمع آوري داده هاي مرتبط با روش هاي تقاضا در ابتدا و انتهاي تحقيق از طرف هر دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. داده هاي آموزشي با در نظر گرفتن ميزان توجه زبان آموزان به اشکال مناسب تقاضا در زبان انگليسي مورد بررسي قرار گرفت و نهايتا با آزمون نهايي مقايسه شد. يافته هاي تحقيق نشان داد که در طول آموزش، ميزان توجه زبان آموزان به اشکال تقاضا در زبان مقصد در گروه مقايسه نسبت به گروه جستجو بيشتر بود. علاوه بر اين، آگاهي بيشتر زبان آموزان از اشکال تقاضا در زبان مقصد در گروه مقايسه توانست منجر به عملکرد بهتر آنها در آزمون نهايي شود.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ملاذ، ا.، و ربیعی، م.، و کتابی، س. (1390). تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), 5(3), 187-193. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125569



Vancouver : کپی

ملاذ ایمان، ربیعی میترا، کتابی سعید. تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش). 1390 [cited 2022January20];5(3):187-193. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125569



IEEE : کپی

ملاذ، ا.، ربیعی، م.، کتابی، س.، 1390. تاثیرات آموزش منظورشناختی زبان انگلیسی بر میزان توجه و بازدهی یادگیری ساختارهای تقاضا در میان زبان آموزان ایرانی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش), [online] 5(3), pp.187-193. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125569.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 53 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی