4 SID.ir | تاثيرات آموزش منظورشناختي زبان انگليسي بر ميزان توجه و بازدهي يادگيري ساختارهاي تقاضا در ميان زبان آموزان ايراني

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثيرات آموزش منظورشناختي زبان انگليسي بر ميزان توجه و بازدهي يادگيري ساختارهاي تقاضا در ميان زبان آموزان ايراني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه زبان انگليسي، دانشگاه آزاد اسلامي، واحد شهرضا، اصفهان، ايران
 
چکیده: 

چکيده: تحقيق حاضر به مطالعه و بررسي تاثيرات آموزش منظورشناختي زبان انگليسي بر ميزان توجه و بازدهي يادگيري ساختارهاي تقاضا در ميان زبان آموزان ايراني مي پردازد. بدين منظور 30 زبان آموز ايراني در سطح متوسط جهت بررسي ميزان توجه شان به اين موضوع و تاثير آن بر يادگيريشان انتخاب شدند و به دو گروه متجانس 15 نفره به نام هاي گروه مقايسه و گروه جستجو تقسيم شدند. آزمون هاي تکميل محاوره به منظور جمع آوري داده هاي مرتبط با روش هاي تقاضا در ابتدا و انتهاي تحقيق از طرف هر دو گروه مورد استفاده قرار گرفت. داده هاي آموزشي با در نظر گرفتن ميزان توجه زبان آموزان به اشکال مناسب تقاضا در زبان انگليسي مورد بررسي قرار گرفت و نهايتا با آزمون نهايي مقايسه شد. يافته هاي تحقيق نشان داد که در طول آموزش، ميزان توجه زبان آموزان به اشکال تقاضا در زبان مقصد در گروه مقايسه نسبت به گروه جستجو بيشتر بود. علاوه بر اين، آگاهي بيشتر زبان آموزان از اشکال تقاضا در زبان مقصد در گروه مقايسه توانست منجر به عملکرد بهتر آنها در آزمون نهايي شود.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 41
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی