برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1389 , دوره  1 , شماره  4 ; از صفحه 93 تا صفحه 107 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي سبک هاي متفاوت يادگيري زبان آموزان ايراني در زبان هاي خارجي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، بزرگراه جلال آل احمد، پل نصر، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی، گروه زبان و ادبیات فرانسه
 
چکیده: 

در مقاله حاضر مولفين به بررسي سبک هاي يادگيري زبان آموزان ايراني در زبان هاي خارجي مي بپردازند. در اين راستا، پس از مطالعه مقوله هاي يادگيري، سبک ها و استراتژي ها به بررسي انواع متفاوت سبک هاي يادگيري پرداخته شده است. هدف از اين تحقيق، شناسايي سبک هاي يادگيري زبان آموزان ايراني در زبان هاي خارجي است که به کمک آن مولفين در پي يافتن رايج ترين سبک هاي يادگيري و دلايل گرايش زبان آموزان ايراني به اين سبک ها در يادگيري زبان هاي خارجي مي باشند. مولفين پس از مطالعه نظري، به مطالعه عملي و ميداني نزد 60 نفر از زبان آموزان ايراني زبان هاي خارجي (زبان فرانسه و انگليسي) در رشته هاي مختلف و در سطح پيشرفته بين سن 20 تا 25 سال اقدام نموده اند. مطالعه ميداني از طريق پرسشنامه اي شامل 30 سوال محقق شده است. سوالات پرسشنامه دربرگيرنده 6 پارامتر متفاوت از سبک هاي يادگيري شامل يادگيري، از طريق خواندن، گوش دادن، نوشتن، صحبت کردن، نگاه کردن و اقدام به عمل مي باشد. پس از جمع آوري و تحليل داده هاي به دست آمده از پرسشنامه، اين نتيجه به دست آمد که در ميان سبک هاي متفاوت يادگيري نزد زبان آموزان پيشرفته در زبان هاي خارجي، بيشترين گرايش به يادگيري از طريق صحبت کردن و کمترين گرايش به گوش دادن بوده است. در اين پژوهش پس از ارايه نتايج مطالعه ميداني سبک هاي متفاوت يادگيري، دلايل گرايش به اين سبک نيز بررسي شده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 134
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی