برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  5 , شماره  17 ; از صفحه 129 تا صفحه 152 .
 
عنوان مقاله: 

کاوشي در عملکرد مديريت آموزشي به عنوان مولفه اي از برنامه درسي پنهان در تربيت ارزشي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فردوسی مشهد
 
چکیده: 

عملکرد مديران آموزشي که بر تحول عواطف و ارزش هاي دانش آموزان اثرگذار است، مي تواند به عنوان مولفه اي از برنامه درسي پنهان مورد توجه قرار گيرد. در اين تحقيق که با هدف بررسي نقش برنامه ريزي مديران آموزشي بر تحول نظام ارزشي دانش آموزان انجام شده، نظريه گريوز مبناي مطالعه تحول نظام ارزشي قرار گرفته است. رويکرد اين مطالعه، کيفي بوده که از طريق بررسي موردي و با حضوري سه ماهه در محيط دبيرستاني دخترانه در شهر مشهد انجام شده است. جمع آوري داده ها از طريق مشاهده فضاي فيزيکي مدرسه و کلاس هاي درس، تعاملات اجتماعي و بين فردي ميان مدير، معاونين و دانش آموزان، مصاحبه نيمه سازمان يافته با مدير و معاونين و دانش آموزان، بررسي گزارش هاي مکتوب از فعاليت هاي قبلي و مصاحبه روايتي با دانش آموزان مشارکت کننده انجام شده است. براي تضمين اعتبار داده ها، از روش هاي سه سويه سازي و انسجام ساختاري، بررسي مجدد توسط مشارکت کننده ها، کدگذاري مجدد توسط داور دوم و فنون شبه آماري استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهند که عملکرد برنامه ريزي مديران آموزشي، منجر به تثبيت نظام ارزشي دانش آموزان در سطوح اول تا چهارم نظريه گريوز شده و پرورش مخاطبان براي ورود به سطوحي از نظام ارزشي مبتني بر معنويت، يکپارچگي، جامعه محوري و تدبيرمحوري عقيم مانده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاظمی، ص.، و مهرام، ب. (1389). کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان. مطالعات برنامه درسی, 5(17), 129-152. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125099



Vancouver : کپی

کاظمی صدیقه، مهرام بهروز. کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان. مطالعات برنامه درسی. 1389 [cited 2021May10];5(17):129-152. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125099



IEEE : کپی

کاظمی، ص.، مهرام، ب.، 1389. کاوشی در عملکرد مدیریت آموزشی به عنوان مولفه ای از برنامه درسی پنهان در تربیت ارزشی دانش آموزان. مطالعات برنامه درسی, [online] 5(17), pp.129-152. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=125099.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی