برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1389 , دوره  5 , شماره  17 ; از صفحه 57 تا صفحه 85 .
 
عنوان مقاله: 

تبيين اثر برنامه درسي پنهان مدارس بر بازده هاي عاطفي يادگيري در دانش آموزان دوره راهنمايي به منظور ارایه مدل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

به منظور کشف آثار برنامه درسي پنهان مدارس بر بازده هاي عاطفي يادگيري دانش آموزان دوره راهنمايي و ارایه مدلي در جهت طراحي محيط هاي آموزشي بهتر از روش پژوهش آميخته يا ترکيبي بود. جامعه آماري مدارس دوره راهنمايي دخترانه منطقه 1 آموزش و پرورش شهر تهران، 9 مدرسه انتخاب و به مدت 8 ماه مورد مشاهده قرار گرفتند و داده هاي لازم با استفاده از ابزارهاي گوناگون جمع آوري و با شيوه هاي متناسب آماري تحليل شدند. نتايج رگرسيون چندگانه بين مولفه هاي برنامه درسي پنهان محيط اجتماعي و فيزيکي مدرسه با بازده هاي عاطفي يادگيري همبستگي چندگانه برابر با 0.93 را نشان داد، با توجه به ضريب تبيين نشان داده شد که 85.68 درصد بازده هاي عاطفي يادگيري دانش آموزان متاثر از برنامه درسي پنهان مدارس است. هم چنين، در اکثر مدارس و کلاس هاي درس مورد مشاهده، دانش آموزان تحت تاثير آثار منفي و قصد نشده برنامه درسي پنهان قرار داشتند، که اين آثار به طور مستقيم و غيرمستقيم بر بازده هاي عاطفي يادگيري آن ها اثرات منفي و پايداري مي گذاشت. به منظور کاهش آثار منفي اين برنامه و طراحي محيط هاي آموزشي مطلوب تر مدلي طراحي و پيشنهاد شده است که شرح آن ارایه مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 292 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی