6 SID.ir | بررسي عنصر زمان در برنامه درسي حسابان از ديدگاه شركاي برنامه درسي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
بررسي عنصر زمان در برنامه درسي حسابان از ديدگاه شركاي برنامه درسي
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشكده علوم تربيتي و روان شناسي
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي عنصر زمان در برنامه درسي حسابان سال سوم رياضي متوسطه از ديدگاه شركاي برنامه درسي (دبيران، كارشناسان، دانش آموزان) در مدارس دولتي دخترانه شهر تهران بوده و از روش پژوهش پيمايشي - نظرسنجي استفاده شده است. جامعه آماري پژوهش متشکل از، كليه دبيران زن رياضي و دانش آموزان سال سوم رياضي مدارس دخترانه مناطق 19 گانه شهر تهران و كارشناسان دفتر تاليف و برنامه ريزي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مي شود. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه محقق ساخته و جهت تجزيه و تحليل داده ها از آمار استنباطي (آزمون t براي گروه هاي مستقل و تک نمونه اي و تحليل واريانس يک راهه) استفاده شده است. نتايج به دست آمده نشان دادند كه اختصاص 4 ساعت (هفته اي 2 جلسه و هر جلسه 90 دقيقه) براي آموزش حسابان به هيچ عنوان كافي نيست. از نظر دبيران و دانش آموزان اين زمان با هيچ يك از عناصر محتوا، روش آموزش و ارزشيابي مستمر در اين درس تناسب نداشته، ولي كارشناسان معتقد بودند اين زمان با اين عناصر هماهنگي دارد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 282
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی