مشخصات مقاله عنوان نشریه: مطالعات برنامه درسي اطلاعات شماره: زمستان 1388 , دوره 4 , شماره 15 ; از صفحه 135 تا صفحه 165 . عنوان مقاله: بررسي عنصر زمان در برنامه درسي حسابان از ديدگاه شركاي برنامه درسي نویسندگان: ابيضي خاطره*, عارفي محبوبه, فتحي واجارگاه كوروش آدرس: * تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی چکیده: هدف از پژوهش حاضر بررسي عنصر زمان در برنامه درسي حسابان سال سوم رياضي متوسطه از ديدگاه شركاي برنامه درسي (دبيران، كارشناسان، دانش آموزان) در مدارس دولتي دخترانه شهر تهران بوده و از روش پژوهش پيمايشي - نظرسنجي استفاده شده است. جامعه آماري پژوهش متشکل از، كليه دبيران زن رياضي و دانش آموزان سال سوم رياضي مدارس دخترانه مناطق 19 گانه شهر تهران و كارشناسان دفتر تاليف و برنامه ريزي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مي شود. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه محقق ساخته و جهت تجزيه و تحليل داده ها از آمار استنباطي (آزمون t براي گروه هاي مستقل و تک نمونه اي و تحليل واريانس يک راهه) استفاده شده است. نتايج به دست آمده نشان دادند كه اختصاص 4 ساعت (هفته اي 2 جلسه و هر جلسه 90 دقيقه) براي آموزش حسابان به هيچ عنوان كافي نيست. از نظر دبيران و دانش آموزان اين زمان با هيچ يك از عناصر محتوا، روش آموزش و ارزشيابي مستمر در اين درس تناسب نداشته، ولي كارشناسان معتقد بودند اين زمان با اين عناصر هماهنگي دارد. کلید واژه: برنامه درسي(Q2)محتوا(Q2)روش آموزش(Q3)ارزشيابي(Q2)عنصر زمان(Q3)حسابان(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: دانشگاهدانشگاه کارآفرینبرنامه ریزی درسیتضمین کیفیتقالبفرایندمضمونسبکپرستاریتدریس اثربخشدانشگاهتدریس ارجاعات: آموزش حسابان ارزشيابي کيفيت برنامه درسي دانشگاهي (مورد برنامه درسي آموزش بزرگسالان) روند تحولات عنصر زمان در برنامه هاي درسي مقطع ابتدايي ايران (1288-1377 هـ.ش) زمان آموزشي و دستاورد ملي: شواهد پژوهشي در كشورهاي مختلف زمان آموزشي واقعي در مدارس ابتدايي آفريقا مقالات نشریه ای مرتبط: آموزش حساباننقش اضطراب رياضي و سبک هاي يادگيري دانش آموزان بر حل مسائل کلامي درس حسابانبررسي نقش عناصر برنامه درسي کلاين در افت تحصيلي درس رياضي سال اول دوره متوسطه از ديدگاه شرکاي برنامه درسينقد و بررسي حوزه يادگيري رياضي در سند برنامه درسي ملي جمهوري اسلامي ايرانبررسي تاثير عناصر برنامه درسي موجود فيزيک 1 و آزمايشگاه در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقالات همایشی مرتبط: تغییر در برنامه درسی ریاضی دوره ابتدایی، چرایی و چگونگیبرنامه درسی ملی و تغییر در برنامه های درسیجایگاه نظام آموزش مستمر در آینده برنامه درسیپیش زمینه ها و مقدمات ایجاد تغییر در برنامه درسی مدارستحلیل و بررسی تغییرات برنامه درسی ریاضی در کره جنوبی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 199 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی