برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1388 , دوره  4 , شماره  15 ; از صفحه 135 تا صفحه 165 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي عنصر زمان در برنامه درسي حسابان از ديدگاه شركاي برنامه درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر بررسي عنصر زمان در برنامه درسي حسابان سال سوم رياضي متوسطه از ديدگاه شركاي برنامه درسي (دبيران، كارشناسان، دانش آموزان) در مدارس دولتي دخترانه شهر تهران بوده و از روش پژوهش پيمايشي - نظرسنجي استفاده شده است. جامعه آماري پژوهش متشکل از، كليه دبيران زن رياضي و دانش آموزان سال سوم رياضي مدارس دخترانه مناطق 19 گانه شهر تهران و كارشناسان دفتر تاليف و برنامه ريزي سازمان آموزش و پرورش شهر تهران مي شود. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه محقق ساخته و جهت تجزيه و تحليل داده ها از آمار استنباطي (آزمون t براي گروه هاي مستقل و تک نمونه اي و تحليل واريانس يک راهه) استفاده شده است. نتايج به دست آمده نشان دادند كه اختصاص 4 ساعت (هفته اي 2 جلسه و هر جلسه 90 دقيقه) براي آموزش حسابان به هيچ عنوان كافي نيست. از نظر دبيران و دانش آموزان اين زمان با هيچ يك از عناصر محتوا، روش آموزش و ارزشيابي مستمر در اين درس تناسب نداشته، ولي كارشناسان معتقد بودند اين زمان با اين عناصر هماهنگي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 199 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی