1 SID.ir | گونه شناسي تئوري هاي چندگانه در جهاني شدن و بومي ماندن برنامه درسي

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

گونه شناسي تئوري هاي چندگانه در جهاني شدن و بومي ماندن برنامه درسي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه کاشان
 
چکیده: 

فلسفه اين مقاله اين است که نگراني هاي بين المللي در مورد اثرات مثبت و منفي جهاني سازي به خصوص در مورد توسعه ملي و بومي سازي رو به افزايش است. مديريت مناسب مسايل مربوط به جهاني سازي و منطقه اي نمودن آموزش جهت کاهش مشکلات و افزايش منافع جهت توسعه جامعه محلي را به صورتي اجتناب ناپذير يک موضوع کليدي در توسعه آموزشي، به ويژه در کشور هاي در حال توسعه هدف از اين مقاله تشريح مفهوم جهاني شدن (سياره اي شدن) و بومي ماندن برنامه درسي و آموزشي است كه از طريق روش تحقيق توصيفي – مقايسه اي هيكلر، گونه شناسي تئوري هاي چندگانه برنامه درسي تحليل و الگويي براي نظام برنامه درسي ايران ارايه است. نظريه هاي درخت، كريستال، قفس، دي.ان.اي، قارچ و آميب بر وابستگي جهاني و جهت گيري هاي محلي تاکيد دارند. بنابراين هر يك از نظريه هاي ها ويژگي ها، محدوديت ها و نقاط قوت خاص خود را در برنامه درسي و آموزشي دارند. اين گونه شنا سي مي تواند طيف وسيعي از پيشنهادات را براي فيلسوفان تربيتي، برنامه ريزان درسي، سياست گذاران آموزشي و مربيان جهت تنظيم استراتژي هاي نوين درسي براي توسعه آموزش محلي، بومي، ملي، منطقه اي، قاره اي و جهاني فراهم آورد.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 271
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی