برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1390 , دوره  8 , شماره  1 ; از صفحه 49 تا صفحه 55 .
 
عنوان مقاله: 

نقش تصور تکنولوژي بر رفتار مصرف کننده، مورد کاوي در صنايع غذايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* باشگاه پژوهشگران جوان، واحد اراک، دانشگاه آزاد اسلامی، اراک، ایران
 
چکیده: 

با گسترش روز افزون رقابت، بنگاه هاي توليدي و پژوهشگران بيشتر و بيشتر بر مشتري و ترجيحات وي متمرکز شده و لذا هر روزه زواياي جديدي از آنچه انتخاب هاي مشتري را رقم مي زند آشکار مي گردد. يکي از ترجيحات مشتري به تلقي هاي وي از محصول و نام تجاري آن باز مي گردد. تلقي مشتري از تکنولوژي ساخت محصول که برآمده از عنوان تجاري محصول و بسته بندي آن است، مي تواند نقش مهمي در انتخاب نهايي مشتري در شرايط يکسان ايفا نمايد، که اين نقش را در اين پژوهش مورد بررسي قرار داده ايم. پژوهش بر روي تعدادي از محصولات غذايي بدون تمايز انجام شده است و در شرايط مختلف، وابستگي انتخاب مشتري به تلقي از تکنولوژي بررسي شده است. محيط مطالعه فروشگاه شهروند بوده است. نتايج تحقيق حاکي از آن است که در کالاهاي ساده و کاملا فاقد تمايز، نقش تصور از تکنولوژي در انتخاب مشتري پررنگ تر است و لذا ايجاد تصوير مثبت نسبت به تکنولوژي را مي توان به عنوان راه کاري ارزان قيمت براي آفرينش مزيت رقابتي محسوب نمود. همچنين بر اساس نتايج مصاحبه ها مي توان ادعا نمود تلقي از تکنولوژي خود به عناصري خردتر از جمله تلقي از آاودگي محيط، تلقي از بهداشت، تلقي از همساني کيفي و غيره قابل تفکيک است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ضیغمی، م.، و رضایی وصال، س.، و رضایی وصال، س.، و اسدی داوودآبادی، ع. (1390). نقش تصور تکنولوژی بر رفتار مصرف کننده, مورد کاوی در صنایع غذایی. علوم و صنایع غذایی ایران, 8(1), 49-55. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124949



Vancouver : کپی

ضیغمی محمدعلی، رضایی وصال سعیده، رضایی وصال سارا، اسدی داوودآبادی علی اصغر. نقش تصور تکنولوژی بر رفتار مصرف کننده, مورد کاوی در صنایع غذایی. علوم و صنایع غذایی ایران. 1390 [cited 2021May11];8(1):49-55. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124949



IEEE : کپی

ضیغمی، م.، رضایی وصال، س.، رضایی وصال، س.، اسدی داوودآبادی، ع.، 1390. نقش تصور تکنولوژی بر رفتار مصرف کننده, مورد کاوی در صنایع غذایی. علوم و صنایع غذایی ایران, [online] 8(1), pp.49-55. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124949.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 132 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی