برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهاي اجرايي، بر کاهش نشانه هاي کمبود توجه و بيش فعالي در دانش آموزان پسر دوره ابتدايي شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اصفهان، شهرضا، میدان رسالت، خیابان استقلال، کوچه شماره 6، پلاک 28
 
چکیده: 

هدف: بررسي اثر کوتاه مدت آموزش کارکرد هاي اجرايي بر کاهش نشانه هاي کمبود توجه و بيش فعالي است.
روش: جامعه آماري پژوهش، دانش آموزان دوره ابتدايي شهر اصفهان بودند که در سال تحصيلي 88 - 87 تحصيل مي کردند. براي انجام پژوهش، 40 دانش آموز با اختلال کمبود توجه - بيش فعالي (10 نفر گروه کمبود توجه، 10 نفر گروه بيش فعال، 10 نفر گروه شاهد کمبود توجه و 10 نفر گروه شاهد بيش فعال را به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب و بررسي شدند. روش تحقيق، آزمايشي بود از پرسشنامه نشانه هاي اختلال کمبود توجه - بيش فعالي (براساس
(DSM-IV استفاده شد. آموزش بر اساس تکنيک بازداري از طريق بازي انجام شد.
يافته ها: نتايج تحليل واريانس چندمتغيري
(MANOVA) نشان داد، آموزش کارکردهاي اجرايي در کاهش نشانه هاي کمبود توجه و بيش فعالي موثر واقع شده است.
نتيجه گيري: نتايج تحليل واريانس چندمتغيري نشان داد که آموزش کارکرد هاي اجرايي بر کاهش نشانه هاي کمبود توجه - بيش فعالي تاثير دارد و مي تواند در کنار ساير درمان هاي مربوط به اين اختلال مورد توجه قرار گيرد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صاحبان، ف.، و امیری، ش.، و کجباف، م.، و عابدی، ا. (1389). بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی, بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان. تازه های علوم شناختی, 12(1 (مسلسل 45)), 52-58. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124860



Vancouver : کپی

صاحبان فاطمه، امیری شعله، کجباف محمدباقر، عابدی احمد. بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی, بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان. تازه های علوم شناختی. 1389 [cited 2021May13];12(1 (مسلسل 45)):52-58. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124860



IEEE : کپی

صاحبان، ف.، امیری، ش.، کجباف، م.، عابدی، ا.، 1389. بررسی اثر کوتاه مدت آموزش کارکردهای اجرایی, بر کاهش نشانه های کمبود توجه و بیش فعالی در دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهر اصفهان. تازه های علوم شناختی, [online] 12(1 (مسلسل 45)), pp.52-58. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124860.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 324 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی