مشخصات مقاله عنوان نشریه: تازه هاي علوم شناختي اطلاعات شماره: بهار 1389 , دوره 12 , شماره 1 (مسلسل 45) ; از صفحه 17 تا صفحه 25 . عنوان مقاله: مقايسه نيم رخ حافظه کودکان عادي با کودکان دچار ناتواني هاي يادگيري در املا، رياضي و روخواني نویسندگان: كجباف محمدباقر*, لاهيجانيان زهرا, عابدي احمد آدرس: * اصفهان، خیابان هزارجریب، دانشگاه اصفهان چکیده: هدف: مقايسه حافظه کودکان دچار ناتواني هاي يادگيري در املا، رياضي، و روخواني با کودکان عادي پايه چهارم ابتدايي شهر اصفهان.روش: از بين دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي در سال تحصيلي 86 - 1385، چهار گروه 15 نفري (15 دانش آموز عادي، 15 دانش آموز دچار ناتواني در املا، 15 دانش آموز دچار ناتواني در رياضي و 15 دانش آموز دچار ناتواني در روخواني) به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. براي اندازه گيري حافظه آزمودني ها، خرده آزمون حافظه آزمون هوش وکسلر به صورت انفردي اجرا شد. نتايج به روش تحليل واريانس و آزمون توکي تحليل شد.يافته ها: اين پژوهش نشان داد که بين نيم رخ حافظه کودکان عادي و کودکان دچار ناتواني هاي يادگيري در املا، رياضي و روخواني تفاوت معناداري وجود دارد.نتيجه گيري: حافظه دانش آموزان دچار ناتواني هاي يادگيري مشکل جدي دارد و دانش آموزان دچار ناتواني يادگيري املا نسبت به دو گروه ديگر حافظه ضعيف تري دارند. کلید واژه: حافظه(Q2)ناتواني هاي يادگيري(Q2)ناتواني در يادگيري املا(Q2)ناتواني در يادگيري رياضي(Q2)ناتواني در يادگيري روخواني(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: طراحی آموزشییادداریماز آبی موریسحافظه فضاییانگل های روده ایاختلالات رفتاریاختلال یادگیریعملکرد خواندن ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: اثربخشي آموزش کارکردهاي اجرايي بر عملکرد تحصيلي کودکان با ناتواني يادگيري املاناتواني هاي يادگيريمقايسه نيم رخ حافظه و توجه دانش آموزان مبتلا به ناتواني هاي يادگيري با دانش آموزان عاديمقايسه نيم رخ حافظه در دانش آموزان با ناتواني يادگيري رياضي بر اساس آزمون نوروسايکولوژي Nepsy با گروه شاهدعملکرد حافظه کاري در کودکان مبتلا به ناتواني يادگيري رياضي مقالات همایشی مرتبط: بهبود عملکرد دانش آموزان با ناتوانی یادگیری املا از خلال مداخلات عصب روانشناختی: مطالعه تک آزمودنیمقایسه نیم رخ حافظه کودکان عادی پسر با کودکان دچار اختلال یادگیری در املاء و روخوانی، پایه سوم دوره اول ابتداییمقایسه استرس و کیفیت زندگی والدین کودکان با و بدون ناتوانی یادگیری خاصارتباط اختلال یادگیری ویژه سندرم «آلکسیا» با سیستم اعصاب مرکزیاثربخشی بازی درمانی شناختی رفتاری بر بهبود توجه و حافظه کاری در دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 170 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی