5 SID.ir | مقايسه نيم رخ حافظه کودکان عادي با کودکان دچار ناتواني هاي يادگيري در املا، رياضي و روخواني

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

مقايسه نيم رخ حافظه کودکان عادي با کودکان دچار ناتواني هاي يادگيري در املا، رياضي و روخواني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اصفهان، خیابان هزارجریب، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف: مقايسه حافظه کودکان دچار ناتواني هاي يادگيري در املا، رياضي، و روخواني با کودکان عادي پايه چهارم ابتدايي شهر اصفهان.
روش: از بين دانش آموزان پايه چهارم ابتدايي در سال تحصيلي 86 - 1385، چهار گروه 15 نفري (15 دانش آموز عادي، 15 دانش آموز دچار ناتواني در املا، 15 دانش آموز دچار ناتواني در رياضي و 15 دانش آموز دچار ناتواني در روخواني) به روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شدند. براي اندازه گيري حافظه آزمودني ها، خرده آزمون حافظه آزمون هوش وکسلر به صورت انفردي اجرا شد. نتايج به روش تحليل واريانس و آزمون توکي تحليل شد.
يافته ها: اين پژوهش نشان داد که بين نيم رخ حافظه کودکان عادي و کودکان دچار ناتواني هاي يادگيري در املا، رياضي و روخواني تفاوت معناداري وجود دارد.
نتيجه گيري: حافظه دانش آموزان دچار ناتواني هاي يادگيري مشکل جدي دارد و دانش آموزان دچار ناتواني يادگيري املا نسبت به دو گروه ديگر حافظه ضعيف تري دارند
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 246
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی