5 SID.ir | مقايسه کيفيت رابطه والد – فرزند در دانش آموزان دختر دبيرستاني داراي بحران هويت و فاقد بحران هويت

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه کيفيت رابطه والد – فرزند در دانش آموزان دختر دبيرستاني داراي بحران هويت و فاقد بحران هويت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربيت معلم
 
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر تعيين و مقايسه رابطه والد – فرزند دانش آموزان دختر دبيرستاني داراي بحران هويت و فاقد بحران هويت است.
روش: پژوهش توصيفي – مقايسه اي و جامعه مورد پژوهش، کليه دانش آموزان دبيرستان هاي دخترانه شهرستان کازرون که در سال تحصيلي 84 - 83 مشغول به تحصيل بودند که با روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي، ابتدا شهرستان کازرون به 5 قسمت تقسيم و بعد از هر بخش يک مدرسه به صورت تصادفي و به اين شيوه 450 نفر انتخاب شد و پرسشنامه آزمون هويت شخصي توسط احمدي (1378) و آزمون روابط والد – فرزند توسط مارک اي فاين، بي مورلند و سوبل (1983) توسط آنها تکميل شد
.
يافته ها: نشان داد از بين اين نمونه ها، بر اساس نتايج پرسشنامه آزمون هويت شخصي دانش آموزان داراي بحران هويت آشکار شدند که تعداد آنها 60 نفر بود و 60 دانش آموز فاقد بحران هويت که از لحاظ سن و وضعيت اقتصادي – اجتماعي با آنان همتا شدند به عنوان نمونه آماري برگزيده شدند. نتايج پژوهش تفاوت بين دو گروه دانش آموزان را از لحاظ بحران هويت نشان داد
.
نتيجه گيري: دانش آموزان داراي بحران هويت نسبت به دانش آموزان فاقد بحران هويت به طور کلي رابطه ضعيف تري با والدين خود دارند
.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 494
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی