برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين متعلقات مهم، نظام ارزشي و نگرش هاي خريد کردن دانشجويان دانشگاه اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف: پژوهش تعيين رابطه نظام ارزشي مصرف کنندگان بر نگرش هاي آنها حين فرايند تصميم گيري، و بر متعلقات به عنوان فرايندهاي پس از خريد کردن بود.
روش: پژوهش همبستگي و نمونه گيري به صورت خوشه اي بود. براي انجام پژوهش 213 نفر از ميان دانشجويان دانشگاه اصفهان انتخاب شدند و به زمينه يابي ارزش هاي شوارتز (2004)، نگرش سنج خريد کردن (1385) و يک پرسش باز پاسخ درباره متعلقات مهم افراد، با استفاده از مقولات کدگذاري ريچينز (1994) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از تحليل همبستگي متعارف – که نوعي تحليل آماري چند متغيري است که روابط چند متغير را با چند متغير ديگر مورد سنجش قرار مي دهد – تحليل شد
.
يافته ها: نشان داد ارزش هاي سطح فردي با نگرش هاي افراد و انواع متعلقات مهم افراد رابطه دارند و آنها را پيش بيني مي کنند. همچنين نگرش هاي خريد کردن با انواع متعلقات رابطه دارد
.
نتيجه گيري: به طور کلي نه تنها کارکردهاي روان شناختي کل گستره ارزش – نگرش – رفتار را در بر مي گيرد، بلکه اين کارکردها با نظام ارزشي پيچيده تري نيز در ارتباط است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کاظمی، م.، و نوری، ا.، و عریضی سامانی، س. (1388). رابطه بین متعلقات مهم, نظام ارزشی و نگرش های خرید کردن دانشجویان دانشگاه اصفهان. روان شناسی کاربردی, 3(2 (پیاپی 10)), 48-65. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124718



Vancouver : کپی

کاظمی ملیحه سادات، نوری ابوالقاسم، عریضی سامانی سیدحمیدرضا. رابطه بین متعلقات مهم, نظام ارزشی و نگرش های خرید کردن دانشجویان دانشگاه اصفهان. روان شناسی کاربردی. 1388 [cited 2021July26];3(2 (پیاپی 10)):48-65. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124718



IEEE : کپی

کاظمی، م.، نوری، ا.، عریضی سامانی، س.، 1388. رابطه بین متعلقات مهم, نظام ارزشی و نگرش های خرید کردن دانشجویان دانشگاه اصفهان. روان شناسی کاربردی, [online] 3(2 (پیاپی 10)), pp.48-65. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124718.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 62 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی