برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه قضاوت اخلاقي و رشد اجتماعي دانش آموزان دبستان هاي غير انتفاعي تحت تعليم آموزش قرآن به شيوه حفظ با معاني با غير انتفاعي عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف: پژوهش تعيين سطوح و مقايسه قضاوت اخلاقي و رشد اجتماعي دانش آموزان دبستان هاي غير انتفاعي تحت تعليم آموزش قرآن (به شيوه حفظ با معاني) و دانش آموزان عادي منطقه چهار شهر تهران بود.
روش: پژوهش پس رويدادي از نوع علي – مقايسه اي بود. جامعه آماري پژوهش کليه دانش آموزان دختر و پسر 10 و 11 ساله در حال تحصيل در کلاس چهارم و پنجم در سال 87 - 1386 و نمونه گيري به صورت تصادفي چند مرحله اي و تعداد نمونه در هر گروه 60 دانش آموز بود. آزمودني ها به پرسشنامه هاي قضاوت اخلاقي (1998) و رشد اجتماعي واينلند (1965) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از آزمون هاي
t، تحليل واريانس دو و چند راهه مورد تحليل قرار گرفت.
يافته ها: نشان داد ميزان رشد اجتماعي و قضاوت اخلاقي دانش آموزان حافظ قرآن بالاتر از دانش آموزان عادي است. همچنين تفاوت بين خرده مقياس هاي رشد اجتماعي دانش آموزان دختر و پسر معني دار، و نيز رابطه بين رشد اجتماعي و قضاوت اخلاقي معني دار و مثبت است
.
نتيجه گيري: اين پژوهش، مبين نقش موثر شيوه هاي جديد آموزش و پرورش قرآن محور در افزايش رشد اجتماعي و قضاوت اخلاقي دانش آموزان، نسبت به روش هاي متداول و سنتي آموزش و پرورش است
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

زادشیر، ف.، و استکی، م.، و امامی پور، س. (1388). مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوه حفظ با معانی با غیر انتفاعی عادی. روان شناسی کاربردی, 3(2 (پیاپی 10)), 25-47. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124717



Vancouver : کپی

زادشیر فرزانه، استکی مهناز، امامی پور سوزان. مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوه حفظ با معانی با غیر انتفاعی عادی. روان شناسی کاربردی. 1388 [cited 2021July26];3(2 (پیاپی 10)):25-47. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124717



IEEE : کپی

زادشیر، ف.، استکی، م.، امامی پور، س.، 1388. مقایسه قضاوت اخلاقی و رشد اجتماعی دانش آموزان دبستان های غیر انتفاعی تحت تعلیم آموزش قرآن به شیوه حفظ با معانی با غیر انتفاعی عادی. روان شناسی کاربردی, [online] 3(2 (پیاپی 10)), pp.25-47. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124717.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 316 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی