مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهشگر (مديريت) (Journal of Industrial Strategic Management) : پاييز 1389 , دوره 7 , شماره 19 ; از صفحه 88 تا صفحه 103 . عنوان مقاله: شناسايي و رتبه بندي عوامل کليدي موثر در توسعه محصول جديد (NPD)، در گروه خودرو سازي سايپا با رويکرد AHP نویسندگان: سرمدسعيدي سهيل, ممقاني عليرضا آدرس: چکیده: توسعه محصول جديد (New Product Development)، و اهميت آن براي شرکتها به عنوان رويکردي نو، هر چند با ريسکهايي همراه است، اما شناخت عوامل کليدي اين رويکرد، ميتواند در کاهش ريسکهاي تصميم گيري براي مديران مفيد باشد. در اين تحقيق سعي شده با مطالعات کتابخانه اي و مشاوره با اساتيد، مديران و صاحب نظران در بخشهاي مرتبط با توسعه محصول در گروه خودرو سازي سايپا، تا حد امکان عوامل کليدي و شاخصهاي آن شناسايي شوند. لذا با پيش آزمون از 12 خبره، 4 عامل کليدي تکنولوژي، بازاريابي، تجارتي کردن و مديريت تيم توسعه محصول، معين و اهميت شاخصها مشخص شد و 5 شاخص با اهميت براي هر عامل انتخاب گرديد، سپس با رويکرد آزمون مقايسات سلسله مراتبي زوجي AHP (Analytical Hierarchy Process)، از 23 مدير و صاحب نظر در قسمتهاي مربوط (بخشهاي استراتژي توسعه محصول، فني و تامين قطعات و بازاريابي)، 21 پرسشنامه قابل اتکا جمع آوري شد. بعد از تست نسبت سازگاري، نظرات ادغام شدند و اهميت عاملها و شاخصها با مقايسات زوجي به ترتيب عوامل بازاريابي، مديريت تيم توسعه محصول، تکنولوژي و تجارتي کردن به عنوان عوامل مهم در اين فرايند شناخته شدند که شناخت و تعيين اولويت اين عوامل در تدوين و اجراي استراتژي توسعه محصول، روند موفقيت را تسريع و تسهيل نموده و ريسک تصميم گيري را کاهش خواهد داد. كلید واژه: توسعه محصول جديد(Q1)عوامل کليدي در توسعه محصول(Q2)AHP؛ NPD(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: تفکر استراتژیکFMEAریسک گریزیبازده ارجاعات: THE DIMENSIONS OF INDUSTRIAL NEW PRODUCT SUCCESS AND FAILURETECHNOLOGICAL PIONEERING. CALIFORNIASUSTAINED PRODUCT INNOVATION IN LARGE, MATURE ORGANIZATIONS: OVERCOMING INNOVATION-TO-ORGANIZATION PROBLEMSSTRATEGIC RESPONSE TO TECHNOLOGICAL THREATSSTAGE-GATE SYSTEMS: A NEW TOOL FOR MANAGING NEW PRODUCTSPRODUCT DEVELOPMENT CYCLE TIME FOR BUSINESS-TO-BUSINESS PRODUCTSPATTERNS OF INDUSTRIAL INNOVATIONNEW PRODUCT DEVELOPMENT IN CHINESE SMES: KEY SUCCESS FACTORS FROM A MANAGERIAL PERSPECTIVEFROM EXPERIENCE: APPLYING THE RISK DIAGNOSING METHODOLOGYEFFECT OF RISK MANAGEMENT STRATEGY ON NPD PERFORMANCECUSTOMER POWER, STRATEGIC INVESTMENT, AND THE FAILURE OF LEADING FIRMSA.H.P تكنيكي نوين براي تصميم گيري گروهي مقالات نشریه ای مرتبط: نقش حوزه هاي سازماني در مديريت تکوين محصول جديد (با رويکرد صنايع خودروسازي ايران)تبيين کارکردهاي مديريت فناوري در توسعه محصول جديد با روش تحليل سلسله مراتبي فازيفرايند توسعه محصول جديدشناسايي و اولويت بندي عوامل کليدي موفقيت توسعه محصول جديد با رويکرد سيستم استنتاج فازيشناسايي و رتبه بندي عوامل کليدي موثر در توسعه محصول جديد در گروه خودروسازي سايپا با رويکرد AHP مقالات همایشی مرتبط: شناسايي عوامل کليدي موفقيت توسعه محصول جديد ناب در صنايع خودروسازي ايران با استفاده از روش تحليل به مولفه هاي اصلياقدامات مديريت ريسک و وابستگي آن به نتايج برنامه هاي توسعه ي محصول جديدبررسي فرآيند توسعه محصول جديد از ايده يابي تا عرضه به بازارانتخاب و پياده سازي استراتژي توسعه محصول جديد (NPD) بر اساس شاخص هاي مدل کانو و چرخه عمر محصول بر پايه ماتريس SWOT بررسي نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهديدها در استراتژي هاي توسعه محصول جديد ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 441 آخرین های بلاگ با کد رایگان QR میزان استفاده از ارائه خود را افزایش دهیدمحققان پر استناد ایران در سال 2019موضوعات جدید علمی را استخراج کنیدبا سرویس رایگان موضوعات مرتبط در ساینس دایرکت آشنا شویمبا پابلونز: مقالات علمی خود را به صورت رایگان از وب آو ساینس رصد کنیمچگونه استنادات خود را افزایش دهیم؟ ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی