مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهشگر (مديريت) (Journal of Industrial Strategic Management) اطلاعات شماره: پاييز 1389 , دوره 7 , شماره 19 ; از صفحه 88 تا صفحه 103 . عنوان مقاله: شناسايي و رتبه بندي عوامل کليدي موثر در توسعه محصول جديد (NPD)، در گروه خودرو سازي سايپا با رويکرد AHP نویسندگان: سرمدسعيدي سهيل, ممقاني عليرضا آدرس: چکیده: توسعه محصول جديد (New Product Development)، و اهميت آن براي شرکتها به عنوان رويکردي نو، هر چند با ريسکهايي همراه است، اما شناخت عوامل کليدي اين رويکرد، ميتواند در کاهش ريسکهاي تصميم گيري براي مديران مفيد باشد. در اين تحقيق سعي شده با مطالعات کتابخانه اي و مشاوره با اساتيد، مديران و صاحب نظران در بخشهاي مرتبط با توسعه محصول در گروه خودرو سازي سايپا، تا حد امکان عوامل کليدي و شاخصهاي آن شناسايي شوند. لذا با پيش آزمون از 12 خبره، 4 عامل کليدي تکنولوژي، بازاريابي، تجارتي کردن و مديريت تيم توسعه محصول، معين و اهميت شاخصها مشخص شد و 5 شاخص با اهميت براي هر عامل انتخاب گرديد، سپس با رويکرد آزمون مقايسات سلسله مراتبي زوجي AHP (Analytical Hierarchy Process)، از 23 مدير و صاحب نظر در قسمتهاي مربوط (بخشهاي استراتژي توسعه محصول، فني و تامين قطعات و بازاريابي)، 21 پرسشنامه قابل اتکا جمع آوري شد. بعد از تست نسبت سازگاري، نظرات ادغام شدند و اهميت عاملها و شاخصها با مقايسات زوجي به ترتيب عوامل بازاريابي، مديريت تيم توسعه محصول، تکنولوژي و تجارتي کردن به عنوان عوامل مهم در اين فرايند شناخته شدند که شناخت و تعيين اولويت اين عوامل در تدوين و اجراي استراتژي توسعه محصول، روند موفقيت را تسريع و تسهيل نموده و ريسک تصميم گيري را کاهش خواهد داد. کلید واژه: توسعه محصول جديد(Q1)عوامل کليدي در توسعه محصول(Q2)AHP؛ NPD(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: تفکر استراتژیکFMEAریسک گریزیبازده ارجاعات: THE DIMENSIONS OF INDUSTRIAL NEW PRODUCT SUCCESS AND FAILURETECHNOLOGICAL PIONEERING. CALIFORNIASUSTAINED PRODUCT INNOVATION IN LARGE, MATURE ORGANIZATIONS: OVERCOMING INNOVATION-TO-ORGANIZATION PROBLEMSSTRATEGIC RESPONSE TO TECHNOLOGICAL THREATSSTAGE-GATE SYSTEMS: A NEW TOOL FOR MANAGING NEW PRODUCTSPRODUCT DEVELOPMENT CYCLE TIME FOR BUSINESS-TO-BUSINESS PRODUCTSPATTERNS OF INDUSTRIAL INNOVATIONNEW PRODUCT DEVELOPMENT IN CHINESE SMES: KEY SUCCESS FACTORS FROM A MANAGERIAL PERSPECTIVEFROM EXPERIENCE: APPLYING THE RISK DIAGNOSING METHODOLOGYEFFECT OF RISK MANAGEMENT STRATEGY ON NPD PERFORMANCECUSTOMER POWER, STRATEGIC INVESTMENT, AND THE FAILURE OF LEADING FIRMSA.H.P تكنيكي نوين براي تصميم گيري گروهي مقالات نشریه ای مرتبط: شناسايي و رتبه بندي عوامل کليدي موثر در توسعه محصول جديد در گروه خودروسازي سايپا با رويکرد AHPفرايند توسعه محصول جديدنقش حوزه هاي سازماني در مديريت تکوين محصول جديد (با رويکرد صنايع خودروسازي ايران)شناسايي و اولويت بندي عوامل کليدي موفقيت توسعه محصول جديد با رويکرد سيستم استنتاج فازيتبيين کارکردهاي مديريت فناوري در توسعه محصول جديد با روش تحليل سلسله مراتبي فازي مقالات همایشی مرتبط: انتخاب و پیاده سازی استراتژی توسعه محصول جدید (NPD) بر اساس شاخص های مدل کانو و چرخه عمر محصول بر پایه ماتریس SWOTبررسی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها در استراتژی های توسعه محصول جدیدشناسایی عوامل کلیدی موفقیت توسعه محصول جدید ناب در صنایع خودروسازی ایران با استفاده از روش تحلیل به مولفه های اصلیبررسی فرآیند توسعه محصول جدید از ایده یابی تا عرضه به بازاراقدامات مدیریت ریسک و وابستگی آن به نتایج برنامه های توسعه ی محصول جدید ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 417 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی