مشخصات مقاله عنوان نشریه: مجله پرستاري و مامايي اطلاعات شماره: پاييز 1389 , دوره 5 , شماره 19 ; از صفحه 33 تا صفحه 38 . عنوان مقاله: تاثيرکاربرد لاگ بوک بر يادگيري دانشجويان پرستاري در بخش زنان نویسندگان: لطفي مژگان*, زمان زاده وحيد, عبداله زاده مهلاني فرحناز, سيدرسولي الهه, جبارزاده فرانك آدرس: * دانشکده پرستاری و مامایی تبریز چکیده: مقدمه: راهنماي يادگيري باليني در صورتي که با لاگ بوک ادغام شوند، با فراهم آوردن فرصت تعامل بيشتر بين دانشجو، محيط باليني و مربي، ابزار مناسبي براي افزايش يادگيري باليني محسوب مي گردند، لذا اين مطالعه با هدف بررسي تاثير کاربرد راهنماي يادگيري باليني بر يادگيري دانشجويان صورت گرفت.مواد و روشها: اين مطالعه يک پژوهش نيمه تجربي است که بر روي 25 دانشجوي پرستاري کارآموزي در عرصه انجام شد. ابتدا بر اساس يک مطالعه دلفي، راهنماي يادگيري باليني ادغام شده با لاگ بوک براي بخش زنان طراحي و تدوين شد. سپس دانشجويان به صورت تصادفي به دو گروه کنترل و تجربي تقسيم شدند. گروه کنترل به روش معمول و گروه تجربي در بخش هاي منتخب با استفاده از لاگ بوک آموزش ديدند. ميزان يادگيري دانشجويان در بالين در حيطه شناختي و مهارتي در هر دو گروه بررسي گرديد.يافته ها: ميانگين نمرات دانشجويان در بخش زنان در دو حيطه شناختي و مهارتي در گروه تجربي نسبت به گروه کنترل بيشتر بود ولي اين اختلاف از نظر آماري معني دار نبود.بحث و نتيجه گيري: بايد اذعان نمود که با توجه به افزايش نمره دانشجويان در حيطه مهارت و شناخت در بخش زنان، عدم معني - داري آماري از ارزش اين روش مفيد آموزشي نمي کاهد. بر اساس يافته هاي مطالعه حاضرمي توان نتيجه گيري نمود که استفاده از راهنماي يادگيري باليني باعث افزايش نمره يادگيري در حيطه شناختي و مهارتي مي گردد. کلید واژه: يادگيري(Q2)گايد لاين(Q2)آموزش پرستاري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: پزشکیروش تدریسمهارت های بالینیتفکر انتقادیعملکرد بالینیمحیط بالینیمهارت های تفکر انتقادیآموزش بالینی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تاثير بكارگيري مدل همكار آموزش باليني بر يادگيري باليني دانشجويان پرستاريتاثير راهنماي يادگيري در آموزش باليني دانشجويان پرستاريبررسي لاگ بوک در بخش هاي باليني از ديدگاه اساتيد و دانشجويان پرستاريتاثير كاربرد راهنماي يادگيري باليني (logbook) بر يادگيري دانشجويان پرستاريمقايسه تاثير آموزش و ارزيابي باليني به روش مجموعه کار با روش تلفيقي، بر يادگيري شناختي دانشجويان پرستاري در محيط هاي باليني مقالات همایشی مرتبط: تاثیر بکارگیری مدل همکار آموزش بالینی بر یادگیری بالینی دانشجویان بهداشت خانوادهتاثیر آموزش و ارزیابی بالینی به روش مجموعه کار بر یادگیری شناختی دانشجویان پرستاری در محیط های بالینیبررسی تاثیر لاگ بوک طراحی شده در تسهیل فرآیند آموزش دانشجویان کارشناسی مهندسی بهداشت محیطبررسی مقایسه ای عوامل مرتبط با یادگیری بالینی از دیدگاه دانشجویان، مربیان و پرسنل پرستاری: یک مطالعه دلفیتوانمندی های مربی بالینی پرستاری شاخص ترین عامل مرتبط با یادگیری بالینی دانشجویان پرستاری: رویکرد دلفی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 657 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی