5 SID.ir | بررسي حاشيه بازاريابي شير پاستوريزه در ايران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي حاشيه بازاريابي شير پاستوريزه در ايران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

اهداف اين مطالعه شامل دو بخش مي باشند: 1) تعيين الگوي مناسب براي توضيح حاشيه بازاريابي شير پاستوريزه از سر مزرعه تا خرده فروشي در شش استان عمده توليد کننده شير (تهران، خراسان، اصفهان، مازندران،  آذربايجان شرقي و فارس) با بهره گيري از داده هاي ماهانه طي سال هاي 1385-1379. 2) تعيين عواملي که به طور معني دار بر حاشيه بازاريابي شير پاستوريزه در شش استان مورد مطالعه تاثيرگذارند. سپس، با استفاده از آزمون هاي آکاييک و شوارتز، الگوي مارک آپ براي اين تحليل انتخاب شد. نتايج نشان داد که حاشيه بازاريابي شير پاستوريزه بيشتر به قيمت خرده فروشي بستگي دارد تا هزينه هاي بازاريابي. نتايج نشان داد که حاشيه بازاريابي شير پاستوريزه بيشتر به قيمت خرده فروشي بستگي دارد تا هزينه هاي بازاريابي.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 194
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی