برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

«توجه»، حکمراني جديد در اقتصاد رسانه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد، واحد علوم تحقیقات
 
چکیده: 

در اقتصاد آنچه تعيين کننده ارزش هر کالايي است، ميزان کميابي آن است. افزايش تصاعدي شمار رسانه ها و بمباران اطلاعاتي مخاطبان از سوي آنها باعث شده است که عنصر کمياب در حوزه اقتصاد رسانه، به جاي اطلاعات، توجه مخاطبان به رسانه ها و اطلاعات ارسالي از سوي آنها باشد. کميابي توجه، سبب پديد آمدن نظريه جديدي درباره ماهيت اقتصاد به نام «اقتصاد توجه» شده است. بر اين اساس، هدف مقاله حاضر، معرفي نظريه «اقتصاد توجه» و بررسي نقش آن در اقتصاد رسانه هاست.
بنابراين نخستين بخش مقاله به تعريف ماهيت اقتصاد و نقش کميابي در آن اختصاص يافته، سپس شيوه هاي سنجش و مديريت توجه مخاطبان تشريح و در بحث توجه رسانه به مخاطبان، دو نوع توجه «واقعي» و «کاذب» تعريف و در پايان نيز احتمال پذيرش نوعي تغيير حالت در توجه کردن مخاطبان به محرک هاي رسانه اي، از توجه عميق به توجه کلي مطرح شده است که مي تواند زمينه ساز تحقيقات آتي باشد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 517 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی