مشخصات مقاله عنوان نشریه: يافته هاي نو در روان شناسي (روان شناسي اجتماعي) اطلاعات شماره: تابستان 1387 , دوره 2 , شماره 7 ; از صفحه 36 تا صفحه 46 . عنوان مقاله: اثر بخشي آموزش گروهي مبتني بر تحليل ارتباط محاوره اي بر کاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان دبيرستان شهر رشت نویسندگان: ثقتي طوبي, شفيع آبادي عبداله, سوداني منصور آدرس: چکیده: هدف از اين پژوهش بررسي اثر بخشي آموزش گروهي مبتني بر تحليل ارتباط محاوره اي بر کاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان شهر رشت بود. اين پژوهش بر روي 40 نفر از دانش آموزاني که در آزمون پرخاشگري (AGQ) نمره بالايي بدست آورده بودند، اجرا شد. اين نمونه از طريق گزينش تصادفي مرحله اي انتخاب و بصورت تصادفي به دو گروه همتا (گروه آزمايش و گروه گواه) تقسيم شدند، پس از آن برنامه آموزش گروهي به شيوه تحليل ارتباط محاوره اي، طي 8 جلسه 90 دقيقه اي، هفته اي دو بار به گروه آزمايش ارايه گرديد. بعد از اتمام آموزش و به صورت همزمان و در شرايط يکسان آزمون AGQ (پس آزمون) بر روي دو گروه آزمايش و کنترل اجرا گرديد. اطلاعات حاصل از پيش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون آماري T تحليل واريانس چند متغيري مانوا (MANOVA) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج حاصله نشان داد که اختلاف معني داري بين گروه آزمايش و کنترل وجود دارد. (P<0.0001) به عبارت ديگر مداخله آزمايشي (آموزش گروهي مبتني بر تحليل ارتباط محاوره اي) موجب کاهش پرخاشگري و مولفه هاي آن در گروه آزمايش شده است. کلید واژه: تحليل ارتباط محاوره اي(Q3)پرخاشگري(Q2)دانش آموزان دختر(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: صبحانهعزت نفسعملکرد خانوادهاسترسحرمت خودعزت نفسدانشجویاندانش آموزان ارجاعات: تاثير موسيقي ملايم غيرکلامي ايراني بر کاهش پرخاشگري دانش آموزان پسر دوره راهنمايي مقالات نشریه ای مرتبط: اثربخشي آموزش گروهي مبتني بر تحليل ارتباط محاوره اي بر كاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان شهر رشتبررسي اثر بخشي آموزش رويکرد تحليل ارتباط محاوره اي بر بهبود روابط ماد - فرزندي در پسران مقطع راهنمايي شهرستان دزفولآموزش سبک محاوره بسط يافته و محتواي غني هيجاني به مادران و اثر آن بر افزايش حافظه شرح حال و آگاهي هيجاني کودکان پيش دبستانياثربخشي آموزش تحليل ارتباط محاوره اي به مادران بر بهبود عملكرد خانواده آنانتاثير آموزش تحليل ارتباط محاوره اي Berne بر بهبود عملكرد والدين دانش آموزان پسر دوره متوسطه شهر رفسنجان مقالات همایشی مرتبط: اثربخشی آموزش گروهی واقعیت درمانی بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر با فرهنگ ایرانیتاثیر گروه درمانی شناختی به روش مایکل فری در کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر دبیرستانیبررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر انگیزه پیشرفت دانش آموزان دختر متوسطه شهر آبادانبررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر احساس تنهایی دانش آموزان دختر متوسطه شهر آبادانتاثیر آموزش مهارت حل مساله و هوش هیجانی بر پرخاشگری نوجوانان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 114 آخرین های بلاگ تکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notشماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیم ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی