برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1387 , دوره  2 , شماره  7 ; از صفحه 36 تا صفحه 46 .
 
عنوان مقاله: 

اثر بخشي آموزش گروهي مبتني بر تحليل ارتباط محاوره اي بر کاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان دبيرستان شهر رشت

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف از اين پژوهش بررسي اثر بخشي آموزش گروهي مبتني بر تحليل ارتباط محاوره اي بر کاهش رفتارهاي پرخاشگرانه دانش آموزان دختر پايه اول دبيرستان شهر رشت بود. اين پژوهش بر روي 40 نفر از دانش آموزاني که در آزمون پرخاشگري (AGQ) نمره بالايي بدست آورده بودند، اجرا شد. اين نمونه از طريق گزينش تصادفي مرحله اي انتخاب و بصورت تصادفي به دو گروه همتا (گروه آزمايش و گروه گواه) تقسيم شدند، پس از آن برنامه آموزش گروهي به شيوه تحليل ارتباط محاوره اي، طي 8 جلسه 90 دقيقه اي، هفته اي دو بار به گروه آزمايش ارايه گرديد. بعد از اتمام آموزش و به صورت همزمان و در شرايط يکسان آزمون AGQ (پس آزمون) بر روي دو گروه آزمايش و کنترل اجرا گرديد. اطلاعات حاصل از پيش آزمون و پس آزمون با استفاده از آزمون آماري T تحليل واريانس چند متغيري مانوا (MANOVA) مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. نتايج حاصله نشان داد که اختلاف معني داري بين گروه آزمايش و کنترل وجود دارد. (P<0.0001) به عبارت ديگر مداخله آزمايشي (آموزش گروهي مبتني بر تحليل ارتباط محاوره اي) موجب کاهش پرخاشگري و مولفه هاي آن در گروه آزمايش شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

ثقتی، ط.، و شفیع آبادی، ع.، و سودانی، م. (1387). اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دبیرستان شهر رشت. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), 2(7), 36-46. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124293



Vancouver : کپی

ثقتی طوبی، شفیع آبادی عبداله، سودانی منصور. اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دبیرستان شهر رشت. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی). 1387 [cited 2022January26];2(7):36-46. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124293



IEEE : کپی

ثقتی، ط.، شفیع آبادی، ع.، سودانی، م.، 1387. اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر تحلیل ارتباط محاوره ای بر کاهش رفتارهای پرخاشگرانه دانش آموزان دبیرستان شهر رشت. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), [online] 2(7), pp.36-46. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124293.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 106 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی