برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1388 , دوره  4 , شماره  12 ; از صفحه 49 تا صفحه 63 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه انگيزه پيشرفت، هوش شناختي، هوش هيجاني، سوابق تحصيلي و متغيرهاي جمعيت شناختي با عملكرد تحصيلي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

به منظور بررسي رابطه هوش شناختي، هوش هيجاني، انگيزه پيشرفت، سوابق تحصيلي و متغيرهاي جمعيت شناختي با عملكرد تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز به روش نمونه گيري طبقه اي از جامعه مذكور 239 نفر انتخاب گرديد. سپس با استفاده از آزمون هوشي ريون، آزمون هوش هيجاني بار- ان، آزمون انگيزه پيشرفت هرمنس و پرسشنامه محقق ساخته متغيرهاي جمعيت شناختي، داده هاي لازم جمع آوري و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج رگرسيون چند گانه به روش گام به گام نشان داد كه بهترين پيش بيني كننده هاي عملكرد تحصيلي دانشجويان به ترتيب معدل ديپلم، جنسيت و هوش هيجاني بود و ساير متغيرها از قبيل انگيزه پيشرفت، هوش شناختي، وضعيت تاهل، وضعيت اشتغال، سن و بومي غير بومي بودن و ميزان درآمد با عملكرد تحصيلي رابطه معناداري را نشان ندادند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 328 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی