5 SID.ir | رابطه انگيزه پيشرفت، هوش شناختي، هوش هيجاني، سوابق تحصيلي و متغيرهاي جمعيت شناختي با عملكرد تحصيلي دانشجويان

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

رابطه انگيزه پيشرفت، هوش شناختي، هوش هيجاني، سوابق تحصيلي و متغيرهاي جمعيت شناختي با عملكرد تحصيلي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

به منظور بررسي رابطه هوش شناختي، هوش هيجاني، انگيزه پيشرفت، سوابق تحصيلي و متغيرهاي جمعيت شناختي با عملكرد تحصيلي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد اهواز به روش نمونه گيري طبقه اي از جامعه مذكور 239 نفر انتخاب گرديد. سپس با استفاده از آزمون هوشي ريون، آزمون هوش هيجاني بار- ان، آزمون انگيزه پيشرفت هرمنس و پرسشنامه محقق ساخته متغيرهاي جمعيت شناختي، داده هاي لازم جمع آوري و مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج رگرسيون چند گانه به روش گام به گام نشان داد كه بهترين پيش بيني كننده هاي عملكرد تحصيلي دانشجويان به ترتيب معدل ديپلم، جنسيت و هوش هيجاني بود و ساير متغيرها از قبيل انگيزه پيشرفت، هوش شناختي، وضعيت تاهل، وضعيت اشتغال، سن و بومي غير بومي بودن و ميزان درآمد با عملكرد تحصيلي رابطه معناداري را نشان ندادند.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 407
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی