برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  4 , شماره  11 ; از صفحه 79 تا صفحه 94 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه جو سازماني با ابعاد فرهنگ نوآوري (تشکيلات، يادگيري سازماني و جهت گيري بازار) در کارکنان شرکت سيمان سپاهان اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه بين فرهنگ نوآوري و جو سازماني در بين کليه کارکنان سيمان سپاهان اصفهان بود. جامعه آماري تحقيق را کليه کارکنان شرکت سيمان سپاهان تشکيل  دادند که از بين آنها به روش نمونه گيري تصادفي نظامدار و بر اساس فرمول کوکران براي تعيين حجم نمونه تعداد 270 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوري تحقيق شامل پرسشنامه فرهنگ نوآوري در سه حوزه تشکيلات سازماني، يادگيري سازماني و جهت گيري بازار با 31 سوال و پرسشنامه جو سازماني شامل 102 سوال (در 7 حيطه) و پرسشنامه ويژگي هاي جمعيت شناختي بوده است. در تحليل داده ها از ضريب همبستگي پيرسون و رگرسيون گام به گام استفاده به عمل آمد. بر اساس نتايج تحقيق، بين کليه ابعاد جو سازماني و سه مولفه فرهنگ نوآوري همبستگي مثبت و معنادار به دست آمدp<0.01) ). رگرسيون گام به گام نشان داد، اهداف، اموال و امکانات، نيروي کار و شور و هيجان پيش بيني کننده تشکيلات سازماني، ابعاد اهداف، اموال و امکانات و شور و هيجان پيش بيني کننده يادگيري سازماني و ابعاد اهداف و سلامتي و تعادل پيش بيني کننده جهت گيري بازار هستند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خسرویان، ا.، و گل پرور، م.، و آتش پور، س. (1388). بررسی رابطه جو سازمانی با ابعاد فرهنگ نوآوری (تشکیلات, یادگیری سازمانی و جهت گیری بازار) در کارکنان شرکت سیمان سپاهان اصفهان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), 4(11), 79-94. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124231



Vancouver : کپی

خسرویان امین، گل پرور محسن، آتش پور سیدحمید. بررسی رابطه جو سازمانی با ابعاد فرهنگ نوآوری (تشکیلات, یادگیری سازمانی و جهت گیری بازار) در کارکنان شرکت سیمان سپاهان اصفهان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی). 1388 [cited 2022January19];4(11):79-94. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124231



IEEE : کپی

خسرویان، ا.، گل پرور، م.، آتش پور، س.، 1388. بررسی رابطه جو سازمانی با ابعاد فرهنگ نوآوری (تشکیلات, یادگیری سازمانی و جهت گیری بازار) در کارکنان شرکت سیمان سپاهان اصفهان. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), [online] 4(11), pp.79-94. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124231.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 194 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی