برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  4 , شماره  11 ; از صفحه 47 تا صفحه 59 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه باورهاي انگيزشي و راهبردهاي يادگيري خود تنظيمي در دانش آموزان تيز هوش و عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر، مقايسه راهبردهاي يادگيري خود تنظيمي و باورهاي انگيزشي در ميان دانش آموزان تيز هوش و عادي بود. بدين منظور نمونه اي به حجم 114 دانش آموز مقطع دبيرستان متشکل از 58 دانش آموز تيزهوش (29 پسر و 29 دختر) و 56 دانش آموز عادي (27 پسر و 29 دختر ) به روش نمونه گيري تصادفي ساده، انتخاب و به وسيله پرسشنامه ام. اس.ال.کيو پنتريچ و دي گروت (1990) ارزيابي شدند. داده هاي جمع آوري شده با استفاده از روش آمار توصيفي (ميانگين، انحراف معيار) و واريانس چند متغيره (مانوا) تحليل شد. نتايج حاکي از آن بود که بين دانش آموزان تيز هوش و عادي به لحاظ استفاده از راهبردهاي يادگيري خود تنظيمي تفاوت معناداري وجود دارد. افزون بر اين، نتايج نشان داد که بين دختران و پسران در استفاده از انواع راهبردهاي يادگيري خودتنظيمي تفاوت معناداري وجود ندارد. همچنين مقايسه دانش آموزان تيزهوش و عادي در مولفه هاي باور انگيزشي (خود کفايتي، ارزش دروني و اضطراب امتحان) بيانگر تفاوت دو گروه در مولفه ارزش دروني بود، اما تفاوت جنسيتي در هيچ يک از مولفه هاي باور انگيزشي معنادار نبود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نوری ثمرین، ش.، و برومندنسب، م.، و فلاطونی، ف.، و سراج خرمی، ن. (1388). مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), 4(11), 47-59. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124228



Vancouver : کپی

نوری ثمرین شهرام، برومندنسب مسعود، فلاطونی فردوس، سراج خرمی ناصر. مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی). 1388 [cited 2021May14];4(11):47-59. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124228



IEEE : کپی

نوری ثمرین، ش.، برومندنسب، م.، فلاطونی، ف.، سراج خرمی، ن.، 1388. مقایسه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خود تنظیمی در دانش آموزان تیز هوش و عادی. یافته های نو در روان شناسی (روان شناسی اجتماعی), [online] 4(11), pp.47-59. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=124228.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 194 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی