برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تبيين تربيت ديني ظاهرگرا و نقد آن بر اساس جريان عقل گرا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

ظاهرگرايي و عقل گرايي به عنوان دو جريان تاثيرگذار در آرا و افکار فرهنگي و اجتماعي در تاريخ تفکر اسلامي مطرح است. تعليم و تربيت نيز به عنوان يکي از مقولات فرهنگي از اين جريان هاي فکري متاثراست. سوالي که مطرح است اين است که آيا جريان ظاهرگراي اسلامي توانايي ارايه يک نظريه تربيتي تمام عيار را براي تربيت ديني دارا است. براي پاسخ دادن به اين سوال، در اين مقاله به بررسي تاثيرجريان ظاهرگراي اسلامي در عرصه تعليم و تربيت در زمينه اهداف، اصول، محتوا و روش هاي تربيت پرداخته شده و سپس به نقد اين جريان تربيتي از ديدگاه عقلگراي اسلامي اقدام گرديده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جباری، ک.، و سجادی، س. (1388). تبیین تربیت دینی ظاهرگرا و نقد آن بر اساس جریان عقل گرا. جستارهایی در فلسفه و کلام (مطالعات اسلامی), 41(82/2), 90-46. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123652



Vancouver : کپی

جباری کامران، سجادی سیدمهدی. تبیین تربیت دینی ظاهرگرا و نقد آن بر اساس جریان عقل گرا. جستارهایی در فلسفه و کلام (مطالعات اسلامی). 1388 [cited 2021May18];41(82/2):90-46. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123652



IEEE : کپی

جباری، ک.، سجادی، س.، 1388. تبیین تربیت دینی ظاهرگرا و نقد آن بر اساس جریان عقل گرا. جستارهایی در فلسفه و کلام (مطالعات اسلامی), [online] 41(82/2), pp.90-46. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123652.



 

 
بازدید یکساله 105 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی