قيمت گذاري محصولات جديد فرايندي پيچيده و دشوار است؛ به گونه اي که آن را هنر قيمت گذاري محصولات جديد مي نامند. در فرايند قيمت گذاري محصولات جديد يافتن سقف و کف قيمت و تعيين قيمت ارایه محصول در اين دامنه معني داري مهم ترين فعاليت مي باشد. براي تعيين سقف قيمت شرکت بايد کليه منافع محصول براي مشتري را شناسايي و کمي نمايد. اين منافع مي توانند کمي (که به سهولت قابل اندازه گيري است) و يا کيفي (که اندازه گيري آن بسيار دشوار است) باشد. براي تعيين کف قيمت از رويکرد هزينه مبنا با تجزيه و تحليل دقيق هزينه هاي هر واحد محصول و در نظر گرفتن پايين ترين سطح سود بر اساس بازده سرمايه گذاري، استفاده مي شود.
براين اساس در اين مطالعه به ارایه يک متدولوژي جامع براي تجزيه و تحليل هزينه هايي که براي توسعه، توليد و تحويل يک محصول جديد بر مبناي ارکان فرايند ايده تا بازار مورد نياز است پرداخته مي شود و سپس متدولوژي توسعه يافته براي يک محصول جديد (نانولوله هاي کربني) به اجرا گذاشته شده است.