برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي عوامل موثر بر جذب واحدهاي صنعتي در نمايشگاه هاي ايران و اثرات آن بر شاخص هاي مالي آن ها

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

نمايشگاه ها نقش بسيار مهمي را در بازار رقابتي امروز ايفا مي کنند. در صورتي که نمايشگاه ها به درستي برگزار گردند باعث جذب دوباره شرکت ها در نمايشگاه ها شده و تأمين اهداف برگزارکنندگان، غرفه داران و بازديدکنندگان را به دنبال خواهد داشت. در اين مقاله ابتدا اثر عوامل تبليغات نمايشگاهي و بهبود فضاي برگزاري نمايشگاه را بر جذب واحدهاي صنعتي در نمايشگاه بين المللي تهران بررسي مي کنيم. سپس اثر شرکت در نمايشگاه بر شاخص هاي بازده دارايي ها و فروش شرکت ها بررسي مي شود. داده هاي مورد نياز از 105 سازمان شرکت کننده در نمايشگاه بين المللي تهران جمع آوري گرديده است. روش پژوهش مقاله از نوع پيمايشي و همبستگي بوده و براي بررسي فرضيات از آزمون هاي مرتبط آماري استفاده شده است. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که تبليغات در نمايشگاه بر جذب واحدهاي صنعتي تاثير نداشته در حاليکه بهبود فضاي برگزاري نمايشگاه در جذب واحدهاي صنعتي تاثير داشته است. همچنين يافته ها نشان مي دهد که شرکت در نمايشگاه بر بازده دارايي اين واحدها تاثير نداشته ولي در مقابل شرکت در نمايشگاه بر فروش واحدهاي صنعتي تاثيرگذار بوده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حقیقی، م.، و بیورانی، ح.، و قارلقی، ا. (1389). بررسی عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران و اثرات آن بر شاخص های مالی آن ها. بررسی های بازرگانی, دوره جدید - 8(43), 16-26. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123406



Vancouver : کپی

حقیقی محمد، بیورانی حسین، قارلقی ابراهیم. بررسی عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران و اثرات آن بر شاخص های مالی آن ها. بررسی های بازرگانی. 1389 [cited 2021July24];دوره جدید - 8(43):16-26. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123406



IEEE : کپی

حقیقی، م.، بیورانی، ح.، قارلقی، ا.، 1389. بررسی عوامل موثر بر جذب واحدهای صنعتی در نمایشگاه های ایران و اثرات آن بر شاخص های مالی آن ها. بررسی های بازرگانی, [online] دوره جدید - 8(43), pp.16-26. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123406.



 

 
بازدید یکساله 375 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی