مشخصات مقاله عنوان نشریه: مجله علمي دانشگاه علوم پزشکي بيرجند اطلاعات شماره: تابستان 1389 , دوره 17 , شماره 2 (پياپي 43) ; از صفحه 118 تا صفحه 126 . عنوان مقاله: ارزشيابي اعضاي هيات علمي توسط دانشجويان با سطوح مختلف پيشرفت تحصيلي نویسندگان: افشار محمد, حسن زاده طاهري محمدمهدي*, رياسي حميدرضا, ناصري محسن آدرس: * بیرجند، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده پزشکی، گروه علوم تشریحی چکیده: زمينه و هدف: اساتيد به عنوان يکي از ارکان اصلي نظام آموزش عالي بطور مستمر و به روش هاي مختلف، از جمله توسط دانشجويان ارزشيابي مي شوند. نظر به اين که گروهي از اساتيد، با ارزشيابي توسط دانشجويان ضعيف، موافق نيستند، مطالعه حاضر به منظور تعيين ارتباط بين نمره ارزشيابي اساتيد و سطوح مختلف پيشرفت تحصيلي دانشجويان طراحي و اجرا گرديد.روش تحقيق: در اين مطالعه توصيفي - تحليلي و مقطعي که در سال 1386 در دانشگاه علوم پزشکي بيرجند انجام شد، 63 نفر از اساتيد به روش سرشماري انتخاب شدند و با تکميل 2700 پرسشنامه توسط تمامي دانشجويان رشته پزشکي مورد ارزيابي قرار گرفتند. ابزار جمع آوري اطلاعات، پرسشنامه ارزشيابي اساتيد بود که روايي و پايايي آن توسط مرکز توسعه آموزش دانشگاه تاييد شده بود. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS (ويرايش 11.5) در سطح معني داري P<0.05 مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.يافته ها: ميانگين نمرات ارزشيابي اساتيد توسط دانشجويان ممتاز، متوسط و ضعيف به ترتيب 55.59±11.46، 55.70±12.49 و 55.51±12.23 بود (P=0.96). در بررسي حيطه هاي مختلف مورد ارزشيابي، فقط در حيطه شؤون مدرسي بين دانشجويان ممتاز و ضعيف اختلاف معني داري مشاهده گرديد (P=0.03).نتيجه گيري: با توجه به اين که بين نمره ارزشيابي اساتيد و سطوح مختلف پيشرفت تحصيلي دانشجويان اختلاف معني داري مشاهده نشد، به نظر مي رسد که سطح علمي دانشجويان در ارزشيابي اساتيد تاثير چنداني ندارد و از اين رو اين متغير نمي تواند به عنوان يک عامل سوگيري در ارزشيابي اساتيد تلقي گردد. اختلاف مشاهده شده در حيطه شؤون مدرسي، مي تواند تاکيدي بر لزوم رعايت بيشتر عدالت اساتيد در برخورد با دانشجويان باشد. کلید واژه: استاد(Q2)دانشجو(Q2)ارزشيابي(Q2)پيشرفت تحصيلي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: خوابگاهدانشگاهمربیاستاد راهنماآموزشدانشجویان علوم پزشکیدانشجویاندانشجویان پزشکیپرستاریتدریس اثربخشدانشگاهتدریساضطراب امتحانعزت نفسعملکرد تحصیلیموفقیت تحصیلی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي مقايسه اي نتايج «خود ارزيابي» اعضاي هيات علمي دانشكده پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مازندران با ارزيابي دانشجويان از آنانبررسي برخي عوامل موثر بر نمره ارزشيابي استادان توسط دانشجويان پزشکي در شهر قمارزيابي اساتيد توسط دانشجويان: رويکردي جامعارزشيابي استاد از ديدگاه اساتيد و دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي جهرمديدگاه اساتيد دانشگاه علوم پزشکي هرمزگان در مورد ارزشيابي اساتيد توسط دانشجويان مقالات همایشی مرتبط: بررسی عوامل موثر بر ارزشیابی اساتید از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاهنگرش دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در مورد عوامل موثر بر ارزشیابی استادطراحی ابزار سنجش و ارزشیابی اثربخشی عملکرد اساتید در عرصه آموزش علوم پزشکیبررسی دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در خصوص کیفیت اجرای طرح ارزشیابی آموزشی دانشگاهچالش های ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان از دیدگاه اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 84 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی