مشخصات مقاله عنوان نشریه: جامعه شناسي اطلاعات شماره: تابستان 1389 , دوره 5 , شماره 2 ; از صفحه 25 تا صفحه 41 . عنوان مقاله: بررسي جامعه شناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحدآستارا، تالش (غرب گيلان) نویسندگان: ابوالحسن تنهايي حسين, ارزبين فريد آدرس: چکیده: اين پژوهش درصدد بررسي جامعه شناختي الگوي مصرف لوازم آرايشي در ميان دانشجويان دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش به منظور پاسخ به پرسش اصلي اين پژوهش: «چرا و چگونه الگوي مصرف لوازم آرايشي تغيير يافته است؟» مي باشد. چارچوب نظري اين پژوهش، تلفيقي از نظريه هاي بورديو، گيدنز، گافمن، فرم وفيسک، و دوسرتو بوده است. اين پژوهش از نوع کيفي و در آن از رويکرد هاي مطالعه ميداني به عنوان رويکرد اصلي و مطالعه اسنادي به عنوان ابزار مکمل استفاده شده است. داده هاي پژوهش از طريق مشاهده و مصاحبه غيررسمي در دو موقعيت جلوي صحنه: موقعيت اول، حوزه رسمي (دانشگاه)، موقعيت دوم، حوزه غيررسمي (بيرون از دانشگاه) جمع آوري شده است. جامعه آماري شامل دختران دانشجوي دانشگاه آزاد واحد آستارا و تالش مي باشد.نتايج اين مطالعه شامل يافته هاي توصيفي و تحليلي است که نشان مي دهد، افزايش سرمايه (اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي) زنان جامعه ايراني باعث تمايز و تفاوت نسبت به گذشته آن ها مي شود و از جمله عناصر مهم به شمار مي آيند. کلید واژه: الگوي مصرف لوازم آرايشي(Q3)سرمايه اجتماعي(Q2)سرمايه فرهنگي(Q2)سرمايه اقتصادي(Q2)نمايش جلوي صحنه(Q3)عرضه شخصيت(Q3)اعتبار اجتماعي(Q3) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: همبستگی اجتماعیاعتماد نهادیرضایت اجتماعیانسجام اجتماعیمشارکت اجتماعیشبکه اجتماعیاعتماداعتماد اجتماعیسرمایه فرهنگیدینداریاعتماداعتماد اجتماعی ارجاعات: پارادايم روش شناختي كيفي: روش تحليل كنش در نظريه اروينگ گافمن، با نگاهي به مبارزات انتخاباتي مك كين اوباما زنان و باز تعريف هويت اجتماعي مقالات نشریه ای مرتبط: فرهنگ زيبايي و جامعه مصرفي (با تاکيد بر مصرف گرايي در لوازم آرايشي)شيوع و انگيزه مصرف محصولات آرايشي در بين دختران دانشجوي دانشگاه هاي شهر همدانسنجش رابطه نارضايتي از تصوير بدني و اضطراب اجتماعي با ميزان استفاده از لوازم آرايشيبررسي آلودگي هاي باكتريايي لوازم آرايشي مصرفي در اطراف چشم در قبل و پس از مصرف در ايراناستفاده دانشجويان دختر از لوازم آرايشي و عوامل جامعه شناختي موثر بر آن مقالات همایشی مرتبط: تحلیل جامعه شناختی وضعیت سرمایه اجتماعی ایران به عنوان سازوکار پیشرفت الگوی اسلامی ایرانینقش مدیریت شهری در سرمایه اجتماعی جهت ارتقا سلامت جامعهتحلیل و مقایسه مولفه های سرمایه اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور شهرستان کنگاوربازشناسی جامعه شناختی جایگاه کنونی سرمایه فرهنگی در میان خانواده های ایرانیتاثیر مدیریت سرمایه اجتماعی بر رشد و پرورش نیروی انسانی سازمان در میان کارکنان حوزه ستادی شرکت آب و فاضلاب خوزستان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 238 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی