برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه کيفيت خدمات و رضايت مراجعه کنندگان در سازمان هاي دولتي (مطالعه موردي استان گيلان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد رشت
 
چکیده: 

هدف از اين مطالعه، سنجش رابطه  بين کيفيت خدمات و رضايت مندي مراجعه کنندگان از سازمان هاي دولتي است. در همين راستا، کيفيت خدمات سازمان هاي دولتي و ميزان رضايت مراجعه کنندگان از کيفيت خدمات ارايه شده نيز مورد مطالعه قرار گرفته است. شواهد محکمي وجود دارد که نشان مي دهد بخش خصوصي، خدمات کيفي بهتري نسبت به بخش عمومي ارايه مي دهد. با اين حال، بخش دولتي بايد همواره خدمات خود را مورد بررسي و بازبيني قرار دهد؛ چرا که مراجعه کنندگان امروزه کم ترين نارضايتي را قبول نمي کنند. در اين راستا با توجه به ابلاغ سياست هاي اجرايي اصل 44 قانون اساسي، سازمان هاي دولتي براي باقي ماندن در عرصه رقابت بايد کيفيت خدمات خود را بهبود بخشيده و در پي کسب رضايت مراجعه کنندگان برآيند. نويسندگان مقاله بر اساس متغيرهاي الگوي سروکوآل يعني موارد ملموس، اطمينان، پاسخ گويي، اعتماد و هم دلي، تاثير هر يک از اين مولفه ها را بر ميزان رضايت مراجعه کنندگان مورد آزمون قرار دادند. يافته هاي پژوهش نشان مي دهد که ميان کيفيت خدمات و رضايت مراجعه کنندگان رابطه معنادار و مستقيمي وجود دارد. اين مطالعه بيان گر آن است که کيفيت خدمات سازمان هاي دولتي کم تر از ميانگين مورد انتظار بوده و رضايت مراجعه کنندگان از کيفيت خدمات ارايه شده نيز کم تر از ميانگين مورد انتظار است. با اين حال مراجعه کنندگان به سازمان هاي دولتي از ميان مولفه هاي کيفيت خدمات از بعد هم دلي بيشترين ميزان رضايت را اعلام داشته و بعد پاسخ گويي نيز کم ترين ميزان رضايت مندي مراجعه کنندگان را به خود اختصاص داده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 306 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی