1 SID.ir | اختلال دو قطبي کودکان و عملکرد مدرسه (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران)

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

اختلال دو قطبي کودکان و عملکرد مدرسه (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات روان پزشکی، بیمارستان روزبه، دانشگاه علوم پزشکی تهران
 
چکیده: 

هدف: اختلال دو قطبي در کودکان يک بيماري مزمن و ناتوان کننده است. اين اختلال مي تواند بر حوزه هاي مختلف عملکردي از جمله حوزه عملکرد تحصيلي کودکان تاثير به سزایي داشته باشد. لذا توجه به انجام مداخلات توان بخشي در اين زمينه ضروري است.
روش: منابع مربوط به مطالعات
10 سال گذشته مرور شده است و ارایه خواهد شد.
یافته ها: در يک مطالعه کوهورت
 %42از کودکان مبتلا به اختلال دو قطبي مشکلات خواندن و نوشتن داشتند. مطالعه ديگري اين رقم را %46 براي اختلال خواندن و نوشتن و %29 براي اختلال رياضيات گزارش نمود. بر اساس مطالعه پاولوري و همکاران اختلال در حافظه در حال کار در کودکان مبتلا به اختلال دو قطبي ديده مي شود. اختلال در ارتباط با همتاها عامل ديگري است که مي تواند عملکرد مدرسه را تحت تاثير قرار دهد. جدا از تاثيرات منفي نشانه هاي اختلال دو قطبي به نظر مي رسد که اين بيماران از شناخت اجتماعي لازم براي ارتباط با همتاها برخوردار نيستند. براين اساس درنظر گرفتن برنامه هاي اختصاصي براي اين کودکان در مدرسه ضروري است.
نتيجه‌گيري: اختلال دو قطبي مي تواند بر عملکرد فرد در مدرسه اثر بگذارد و نيازمند برنامه هاي بازتواني است.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 195
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی