مشخصات مقاله عنوان نشریه: مجله روانپزشكي و روانشناسي باليني ايران (انديشه و رفتار) اطلاعات شماره: پاييز 1389 , دوره 16 , شماره 3 (پياپي 62) (همراه با چكيده مقالات دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكي ايران) ; از صفحه 377 تا صفحه 377 . عنوان مقاله: اختلال دو قطبي کودکان و عملکرد مدرسه (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران) نویسندگان: محمودي قرايي جواد* آدرس: * مرکز تحقیقات روان پزشکی، بیمارستان روزبه، دانشگاه علوم پزشکی تهران چکیده: هدف: اختلال دو قطبي در کودکان يک بيماري مزمن و ناتوان کننده است. اين اختلال مي تواند بر حوزه هاي مختلف عملکردي از جمله حوزه عملکرد تحصيلي کودکان تاثير به سزایي داشته باشد. لذا توجه به انجام مداخلات توان بخشي در اين زمينه ضروري است. روش: منابع مربوط به مطالعات 10 سال گذشته مرور شده است و ارایه خواهد شد. یافته ها: در يک مطالعه کوهورت %42از کودکان مبتلا به اختلال دو قطبي مشکلات خواندن و نوشتن داشتند. مطالعه ديگري اين رقم را %46 براي اختلال خواندن و نوشتن و %29 براي اختلال رياضيات گزارش نمود. بر اساس مطالعه پاولوري و همکاران اختلال در حافظه در حال کار در کودکان مبتلا به اختلال دو قطبي ديده مي شود. اختلال در ارتباط با همتاها عامل ديگري است که مي تواند عملکرد مدرسه را تحت تاثير قرار دهد. جدا از تاثيرات منفي نشانه هاي اختلال دو قطبي به نظر مي رسد که اين بيماران از شناخت اجتماعي لازم براي ارتباط با همتاها برخوردار نيستند. براين اساس درنظر گرفتن برنامه هاي اختصاصي براي اين کودکان در مدرسه ضروري است.نتيجهگيري: اختلال دو قطبي مي تواند بر عملکرد فرد در مدرسه اثر بگذارد و نيازمند برنامه هاي بازتواني است. کلید واژه: چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: - ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: ارتباط اختلال شخصيت مرزي با اختلال دو قطبي (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران)آموزش روانشناختي کودکان و نوجوانان مبتلا به اختلال دو قطبي و خانواده هاي آنها (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران)چالش هاي درماني در اختلال دو قطبي کودکان (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران)همبودي در اختلالات دو قطبي کودکان و نوجوانان (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران)DSM-V و چالش هاي تشخيصي براي تحريک پذيري هاي شديد و غير دوره اي در کودکان و نوجوانان (چكيده دهمين همايش پياپي ساليانه انجمن علمي روانپزشكان ايران) مقالات همایشی مرتبط: میزان شیوع اختلالات یادگیری در بین دانش آموزان پایه های دوم و سوم ابتدایی شهرستان خرمدرهبررسی اثربخشی آموزش پازل در اختلالات نوشتن و خواندن دانش آموزان اول و دوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری شهرستان یزدطرحواره های ناسازگار اولیه در زنان و مردان مبتلا به اختلال خلقی دو قطبی با و بدون اختلال شخصیت مرزیاثربخشی آموزش گروهی روان شناختی بر پذیرش دارویی بیماران مبتلا به اختلال خلقی دو قطبی: یک مطالعه کارآزمایی بالینیاختلال نوشتن و درمان آن ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه بازدید یکساله 304 آخرین های بلاگ آموزش جستجوی دقیق در اسکوپوسآموزش اضافه کردن دو محور در ورد و اکسلچگونه جدیدترین مطلب را در گوگل جستجو کنیمیافتن کلمه مترادف انگلیسی در ورد wordتکنیک های جستجو در گوگل: استفاده از عملگر Notتست آنلاین کرونا ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی