برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

الگوي ساختاري رابطه خودكارآمدي، سودمندي ادراك شده و پيشرفت تحصيلي: بررسي نقش واسطه اي يادگيري خود نظم بخش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* اصفهان، هزارجریب، دانشگاه اصفهان
 
چکیده: 

هدف: بررسي تاثير خود كارآمدي و سودمندي ادراك شده بر پيشرفت تحصيلي، با واسطه گري يادگيري خودنظم بخش.
روش: 400 دانش آموز پايه سوم رياضي فيزيك (200 دختر و 200 پسر) دبيرستان هاي دولتي شهر اصفهان به طور تصادفي انتخاب شدند و به پرسشنامه اي شامل سه خرده مقياس پاسخ دادند.
يافته ها: نتايج به دست آمده با استفاده از روش الگويابي معادلات ساختاري نشان داد كه متغيرهاي برون زاي خودكارآمدي و سودمندي ادراك شده اثر مستقيم معناداري بر پيشرفت تحصيلي دارند، همچنين نتايج نشان داد كه رابطه بين خود كارآمدي و سودمندي ادراك شده با پيشرفت تحصيلي از طريق يادگيري خود نظم بخش ميانجي گري شد. در اين الگو تمام وزن هاي رگرسيوني از نظر آماري معنادار بوده و متغيرهاي پيش بيني كننده
0.54 از واريانس پيشرفت تحصيلي را تبيين كردند.
نتيجه گيري:در مجموع يافته ها نشان مي دهد كه خودكارآمدي و سودمندي ادراك شده مستقيما و با واسطه يادگيري خود نظم بخش بر پيشرفت تحصيلي تاثير دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نقش، ز.، و قاضی طباطبایی، س.، و طرخان، ر. (1389). الگوی ساختاری رابطه خودکارآمدی, سودمندی ادراک شده و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطه ای یادگیری خود نظم بخش. تازه های علوم شناختی, 12(4 (مسلسل 48)), 36-44. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123004



Vancouver : کپی

نقش زهرا، قاضی طباطبایی سیدمحمود، طرخان رضاعلی. الگوی ساختاری رابطه خودکارآمدی, سودمندی ادراک شده و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطه ای یادگیری خود نظم بخش. تازه های علوم شناختی. 1389 [cited 2021September17];12(4 (مسلسل 48)):36-44. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123004



IEEE : کپی

نقش، ز.، قاضی طباطبایی، س.، طرخان، ر.، 1389. الگوی ساختاری رابطه خودکارآمدی, سودمندی ادراک شده و پیشرفت تحصیلی: بررسی نقش واسطه ای یادگیری خود نظم بخش. تازه های علوم شناختی, [online] 12(4 (مسلسل 48)), pp.36-44. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=123004.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 152 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی