برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه عملکرد تحصيلي و رفتاري دانش آموزان پسر کم شنواي مدارس استثنايي و تلفيقي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه پیام نور
 
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف مطالعه وضعيت پيشرفت تحصيلي و رفتاري دانش آموزان پسر کم شنواي مدارس استثنايي و مدارس تلفيقي استان قم انجام شد. روش: پژوهش حاضر از نوع علي – مقايسه اي است. جامعه آماري تحقيق 151 نفر از والدين و معلمان دانش آموز پسر کم شنواي مدارس استثنايي و تلفيقي استان قم بود. با توجه اهداف تحقيق 120 نفر به طور تصادفي و در دسترس به عنوان نمونه تحقيق انتخاب شدند. ابزار جمع آوري اطلاعات پرسشنامه دموگرافيک، پرسشنامه ارزيابي و رفتاري راتر و آزمون ماتريس پيش رونده بود. پرسشنامه آزمون ماتريس پيش رونده به منظور تعيين بهره هوشي دانش آموزان و پرسشنامه هاي دموگرافيک و ارزيابي رفتار راتر A و B  به ترتيب به منظور تعيين ميزان پيشرفت تحصيلي و نحوه رفتار دانش آموزان در بين معلمين و والدين دانش آموزان توزيع شد تا اطلاعات مورد نياز از اين طريق به دست آيد. اطلاعات جمع آوري شده با بهره گيري از روشهاي آماري همبستگي و T استودنت تجزيه و تحليل شد. يافته ها: نتايج تحقيق مبين اين است که بين نمرات دانش آموزان استثنايي و تلفيقي در حد از نظر آماري تفاوت معناداري وجود ندارد. اما ميزان افسردگي و رفتار ضداجتماعي آنها در حد تفاوت آماري معناداري وجود دارد. نتيجه گيري: دانش آموزاني که در مدارس استثنايي مشغول به تحصيل بودند، در مقايسه با دانش آموزاني که در مدارس تلفيقي تحصيل مي کردند، داراي افسردگي کمتر و رفتار ضد اجتماعي بيشتر هستند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فرج الهی، م.، و سرمدی، م.، و تقدیری نوش آبادی، ا. (1388). مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش آموزان پسر کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی), 9(3 (پیاپی 33)), 273-281. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122856



Vancouver : کپی

فرج الهی مهران، سرمدی محمدرضا، تقدیری نوش آبادی امیر. مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش آموزان پسر کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی). 1388 [cited 2021May18];9(3 (پیاپی 33)):273-281. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122856



IEEE : کپی

فرج الهی، م.، سرمدی، م.، تقدیری نوش آبادی، ا.، 1388. مقایسه عملکرد تحصیلی و رفتاری دانش آموزان پسر کم شنوای مدارس استثنایی و تلفیقی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی), [online] 9(3 (پیاپی 33)), pp.273-281. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122856.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 89 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی