3 SID.ir | ميزان شروع مشکلات رفتاري دانش آموزان مقطع ابتدايي شهر تهران

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

ميزان شروع مشکلات رفتاري دانش آموزان مقطع ابتدايي شهر تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تهران
 
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسي ميزان شيوع اختلالات رفتاري در ميان دانش آموزان مقطع ابتدايي در شهر تهران انجام شده است. روش: در اين پژوهش 1407 دانش آموز مقطع ابتدايي در پايه هاي تحصيلي اول تا پنجم، با روش نمونه گيري خوشه اي از مناطق مختلف شهر تهران، انتخاب شده اند. ابزار اندازه گيري اختلالات رفتاري در اين پژوهش، سياهه رفتار کودک آخن باخ فرم معلم بود که داراي 11 خرده مقياس است. يافته ها: نتايج پژوهش نشان داده است که ميزان شيوع اختلالات رفتاري بر اساس طبقه بندي باليني در مقياس نظام مبتني بر تجربه 20.3 درصد در طبقه باليني و 5.8 درصد در طبقه مرزي است. در طبقه باليني، بيشترين فراواني به اختلالات دروني سازي و کمترين فراواني به اختلالات اضطرابي اختصاص دارد. در طبقه مرزي نيز بيشترين فراواني به افسردگي و کمترين فراواني به مشکلات تفکر اختصاص دارد. نتيجه گيري: درصد بالايي از مشکلات رفتاري در دانش آموزان وجود دارد که نيازمند طراحي برنامه هاي آموزشي و مداخلات روان شناختي است.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 501
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی