برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

سنجش مهارت هاي طراحي در آموزش معماري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

در روش هاي جديد ارزيابي دستاوردهاي دانشجويي، به ويژه پروژه هاي طراحي معماري، نظر دانشجويان، چه طراح و چه ديگران، بسيار مهم است. استفاده از شواهد مکتوب هم، براي ارزيابي دانشجويان، از نکات خاص ارزشيابي است. به کارگيري رايانه و افزايش همکاري و همفکري بين دانشجويان در مسير يادگيري و پيشرفت آنان بسيار موثر است. شايد بتوان به دسته بندي قابل قبولي از عوامل اصلي موثر بر ارزشيابي و داوري پروژه هاي طراحي معماري دست يافت.
اگر دانشجويان معيارها را تنظيم کنند، نظر آنها به سمت اهداف مشخصي متمرکز مي شود. در اين روش دانشجو قادر است بر طبيعت و شکل ارزيابي اثر گذارد. در همين زمان دانشجويان بايد الزامات اهداف ويژه را برآورده کند (ارزيابي مشترک). با وضوح يافتن معيارها دانشجويان هم دوره قادرند که در گفتگوها سهيم باشند (ارزيابي همتايان) و با نگاه انتقادي به معيارها و ضوابط و ارزش هاي مشخصي بنگرند که در تنظيم آنها موثر بوده اند و از راه اين تحليل انتقادي به منتقداني توانا تبديل شوند و همان گونه به معيارهايي بنگرند که از اهداف ويژه آموزش مشتق مي شود. از نکات مهم اين روش محور قرار دادن دانشجوست در عرضه معيارها و ارزيابي آموزشي.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 423 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی