برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

جايگاه آموزش پايداري در معماري و ساختمان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

تحولات و پيشرفت هاي چند دهه اخير در توسعه علوم موجب رشد سريع جمعيت جهان شده است و پيامدهاي ناخوشايندي نيز براي محيط زيست داشته است. فعاليت هاي مربوط به ساخت و ساز چهل درصد از منابع و انرژي جوامع را مصرف مي کند و به همين نسبت نيز در آلودگي هاي زيست محيطي سهيم است. با توجه به اهداف معماري پايدار، با شناخت آثار مخرب اين صنعت، مي توان در هدايت پيشرفت هاي اين عرصه و انطباق آنها با ظرفيت هاي طبيعي تلاش کرد. در اين ميان نقش معماران انکارناپذير است. در اين راستا دانشگاه هاي معتبر دنيا با توجه به ماهيت فعاليت هاي خود وارد عمل شده و دوره هاي تحصيلات تکميلي اين تخصص را راه انداخته اند. مجموع اين دستاوردها را مي توان در قالب نظام هاي ارزيابي پايداري در عرصه آموزش و پژوهش و ساخت و ساز به کار بست.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خاتمی، س.، و فلاح، م. (1389). جایگاه آموزش پایداری در معماری و ساختمان. صفه, 20(50), 21-34. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122416



Vancouver : کپی

خاتمی سیدمحمدجعفر، فلاح محمدحسن. جایگاه آموزش پایداری در معماری و ساختمان. صفه. 1389 [cited 2021July24];20(50):21-34. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122416



IEEE : کپی

خاتمی، س.، فلاح، م.، 1389. جایگاه آموزش پایداری در معماری و ساختمان. صفه, [online] 20(50), pp.21-34. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122416.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 368 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی