برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

برنامه ريزي استراتژيك بازاريابي و انتخاب استراتژي مناسب با استفاده از تكنيك AHP (شركت لوله سازي اهواز)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 

در محيط تجاري كنوني، بيش از هر زمان تنها چيزي كه ثابت و پايدار مانده همان پديده تغيير است. فرايند مديريت استراتژيك بر اساس اين باور قرار دارد كه سازمان ها ناگزيرند به طور دايم بر رويدادهاي داخلي و خارجي و فرايندها نظارت كنند تا بتوانند در زمان مناسب و بر حسب ضرورت، خود را با تغييرات وفق دهند.
در اين تحقيق با تاكيد بر مفهوم مديريت استراتژيك و استفاده از تكنيك
AHP گروهي كه يكي از تكنيك هاي پژوهش عملياتي است، استراتژي مناسب براي شركت لوله سازي انتخاب گرديد. ابتدا متغيرهاي مختلف محيط خارجي مورد بررسي و فرصت ها و تهديدهاي موجود شناسايي شد پس از آن با تاكيد بر بعد مالي و انساني، محيط داخلي شركت به منظور تعيين نقاط قوت و ضعف داخلي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. با توجه به اطلاعات حاصل و استفاده از ماتريس استراتژي اصلي، موقعيت شركت در بازار مشخص و استراتژي هاي مناسب شناسايي شدند. سپس به منظور انتخاب بهترين استراتژي، پرسش نامه هايي حاوي 115 سووال بين مديران تصميم گيرنده توزيع شد و نتايج با كمك تكنيك AHP مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. در پايان سه استراتژي كه به ترتيب اولويت اول تا سوم را دارا هستند شناسايي شدند كه عبارتنداز: توسعه محصول، يكپارچه افقي و تنوع همگون.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صمدی، م.، و فاخر، ا. (1388). برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و انتخاب استراتژی مناسب با استفاده از تکنیک AHP (شرکت لوله سازی اهواز). دانشور رفتار, 16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12)), 69-82. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122384



Vancouver : کپی

صمدی منصور، فاخر اسلام. برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و انتخاب استراتژی مناسب با استفاده از تکنیک AHP (شرکت لوله سازی اهواز). دانشور رفتار. 1388 [cited 2021May16];16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12)):69-82. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122384



IEEE : کپی

صمدی، م.، فاخر، ا.، 1388. برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی و انتخاب استراتژی مناسب با استفاده از تکنیک AHP (شرکت لوله سازی اهواز). دانشور رفتار, [online] 16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12)), pp.69-82. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122384.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1076 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی