برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي رابطه تجارت الكترونيكي و رفتار مشتري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

امروزه به دليل پيشرفت هاي فناوري، كسب و كارها دگرگون شده و به سمت الكترونيكي شدن پيش مي رود. تجارت الكترونيكي و كسب و كار الكترونيكي يكي از مشهودترين تمايلات در اقتصاد ديجيتالي است. در بازار اينترنتي نسبت به بازار سنتي اين چالش وجود دارد كه سازمان تجاري با رقباي بيش تري مواجه است و وفاداري مشتريان كم تر است. لذا در تجارت الكترونيكي، جذب، كسب اعتماد، رضايت و حفظ مشتريان براي سازمان تجاري مساله اي مهم و دشوار است. در اين پژوهش به بررسي رابطه ميان استفاده از تجارت الكترونيكي و متغيرهاي مهمي چون رضايت، اعتماد و وفاداري مشتري پرداخته مي شود. بدين منظور از دو جامعه آماري يكي در كشور ايران و ديگري در كشور لبنان، نمونه هايي از بين مشترياني كه خريد الكترونيكي داشته اند انتخاب شد. پرسشنامه اي مشتمل بر سوالات چند گزينه اي طيف ليكرت طراحي و تدوين گرديد و پس از آزمون روايي و اعتبار، بين افراد نمونه به طور الكترونيكي و حضوري توزيع شد. در مجموع 33 پرسشنامه از جامعه آماري دانشجويان در ايران و 32 پرسشنامه از جامعه آماري دانشجويان در لبنان جمع آوري شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS و نرم افزار LISREL تحليل شد. نتيجه پژوهش حاكي است كه اعتماد، وفاداري و رضايت در تعامل با هم بر افزايش خريد الكترونيكي تاثيرگذارند اما ميزان و نحوه تاثيرگذاري و تعامل آن ها در كشورهاي مختلف تفاوت دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

الهی، ش.، و حمدان، م.، و حسن زاده، ع. (1388). بررسی رابطه تجارت الکترونیکی و رفتار مشتری. دانشور رفتار, 16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12)), 27-42. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122379



Vancouver : کپی

الهی شعبان، حمدان محمود، حسن زاده علیرضا. بررسی رابطه تجارت الکترونیکی و رفتار مشتری. دانشور رفتار. 1388 [cited 2021May08];16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12)):27-42. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122379



IEEE : کپی

الهی، ش.، حمدان، م.، حسن زاده، ع.، 1388. بررسی رابطه تجارت الکترونیکی و رفتار مشتری. دانشور رفتار, [online] 16(35 (ویژه مقالات مدیریت 12)), pp.27-42. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=122379.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 350 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی