3 SID.ir | ميزان کاربري اينترنت در فعاليت هاي آموزشي – پژوهشي دانشجويان و عوامل موثر بر کاربرد آن

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 
ميزان کاربري اينترنت در فعاليت هاي آموزشي – پژوهشي دانشجويان و عوامل موثر بر کاربرد آن
 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

در اين تحقيق ميزبان کاربري اينترنت در فعاليت هاي آموزشي – پژوهشي دانشجويان و عوامل موثر بر کاربرد آن مورد بررسي قرار گرفت. اين تحقيق از نوع مطالعات همبستگي بوده و براي گردآوري اطلاعات مورد نياز از پرسش نامه استفاده گرديد. جامعه آماري تحقيق 244 نفر از دانشجويان کارشناسي ارشد و دکتراي انتخاب شده که در سال تحصيلي 85-84 در دانشکده کشاورزي دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات تهران مشغول به تحصيل بوده اند. ابزار تحقيق از لحاظ روايي بر اساس نظر متخصصان و اعتبار پرسش نامه نيز با اجراي آزمايشي آن (Pilot test) انجام گرديد که آلفاي کرونباخ محاسبه شده (%79) بود. يافته هاي حاصل از تجزيه و تحليل آماري، نشان مي دهد که کاربرد اينترنت در فعاليت هاي آموزشي – پژوهشي مزاياي زيادي دارد. از جمله مي توان به صرفه جويي در وقت، دست يابي به اطلاعات روزآمد و منابع متنوع اشاره نمود. عوامل موثر بر کاربرد اينترنت عبارتند از: موارد آشنايي با اينترنت، استفاده از اينترنت در مقاطع قبلي تحصيلي، آشنا بودن به زبان انگليسي، آشنايي با برنامه هاي اينترنت، آشنايي با موتورهاي جستجوگر، آشنايي با کامپيوتر، سن افراد و معدل دانشجويان با %99 اطمينان، هم چنين تشويق و ترغيب اساتيد، لحاظ کردن درس اينترنت در فهرست دروس دانشگاهي با %95 اطمينان داراي رابطه مي باشند. افزون بر اين، متغيرهاي مستقل در تحليل رگرسيون حدود %42 از تغييرات متغير وابسته يعني ميزان کاربرد اينترنت را توجيه مي نمايد.

 
كلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 48
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی