مشخصات مقاله عنوان نشریه: مجله علوم تربيتي و روانشناسي اطلاعات شماره: بهار و تابستان 1382 , دوره 10 , شماره 2-1 ; از صفحه 45 تا صفحه 58 . عنوان مقاله: نقش باورهاي خودكارآمدي، خودگرداني و هوش در پيشرفت درسي دانشآموزان دبيرستاني نویسندگان: كديور پروين آدرس: چکیده: پژوهش حاضر با هدف بررسي نقش باورهاي خودكارآمدي، خودگرداني و هوش در پيشرفت درسي دانشآموزان انجام شده است. نمونهاي مشتمل بر 60 كلاس از دانشآموزان دختر و پسر از ميان كلاسهاي پايه اول دبيرستانهاي تهران به شيوه نمونهگيري تصادفي خوشهاي چند مرحلهاي انتخاب شد تا در اين پژوهش شركت كنند و به پرسشنامهها جواب دهند. يادگيري خودگردان (SRL) در اين پژوهش بر اهميت ابعاد به هم تنيده راهبردهاي شناختي، فراشناخيت و انگيزشي كه يادگيرندگان در يادگيري از آن استفاده ميكنند، تاكيد دارد. تحليل دادهها نشان داد كه متغيرهاي پيش بين در اين تحقيق يعني هوش، خودگرداني و باورهاي خودكارآمدي به ترتيب، هر يک نقشي در پيشبيني پيشرفت درسي دانشآموزان پسر و دختر دارند. اين تحليل به طور جداگانه براي هر يك از دو گروه دانشآموزان دختر و پسر انجام گرفته و نقش متغيرهاي پيشبين در متغير ملاك مشخص شده است. کلید واژه: باورهاي خودكارآمدي(Q2)خودگرداني(Q3)هوش(Q2)پيشرفت تحصيلي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: هوش هیجانیخودکارآمدی تحصیلیعملکرد تحصیلیانگیزه پیشرفتخودآگاهیپیشرفت تحصیلیهوش معنویتیزهوش ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي تاثير علي خودگرداني والدين در خودگرداني تحصيلي دانش آموزان و پيشرفت درسي آنان نقش فراشناخت، هوش و خودكارآمدي در پيشرفت تحصيلي دانش آموزاناثر آموزش خود گرداني در يادگيري (راهبردهاي گزارش نويسي و تهيه نمودار) درس رياضي دانش آموزان دختر سال اول دبيرستانبررسي تاثير مولفه هاي خودكارآمدي، خودگرداني، انگيزش و هوش دانش آموزان بر پيشرفت تحصيليمقايسه مفهوم خود، خودكارآمدي تحصيلي، هوش هيجاني، باورهاي جنسيتي و رضايت ازجنس دختران و پسران دبيرستاني و سهم هر يك از اين متغيرها درپيش بيني پيشرفت تحصيلي آنها مقالات همایشی مرتبط: خودکارآمدی اجتماعی و اضطراب تحصیلی در دانش آموزانرابطه هوش هیجانی و هوش شناختی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزانرابطه هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزانبررسی ارتباط مهارت های اجتماعی و خودکارآمدی اجتماعی دانش آموزان ابتداییرابطه حمایت اجتماعی خانواده و خودگردانی تحصیلی با اضطراب امتحان دانش آموزان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 507 آخرین های بلاگ شماره گذاری خطوط در وردمعرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگل ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی