برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1388 , دوره  9 , شماره  32 ; از صفحه 9 تا صفحه 28 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردي: نام و نشان تجاري ايرانول)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

يکي از با ارزش ترين دارايي هاي هر شرکت نام و نشان تجاري آن شرکت مي باشد. هرچه ارزش نام و نشان تجاري در ذهن مصرف کنندگان بيشتر باشد، شرکت مي تواند به خاطر آن منافع بيشتري از مصرف کنندگان کسب کند. تحقيق حاضر با عنوان «بررسي تاثير ارزش ويژه نام و نشان تجاري بر پاسخ مصرف کننده» (تمايل به قبول گسترش نام و نشان تجاري و تمايل به پيشنهاد نام و نشان تجاري به ديگران) با هدف سنجش ارزش ويژه نام و نشان تجاري ايرانول و بررسي رابطه بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري (و هر يک از ابعاد آن) با پاسخ مصرف کننده انجام گرفته است. نتايج به دست آمده نشان داد که سه بعد: کيفيت درک شده، آگاهي و وفاداري به نام و نشان تجاري با هر دو پاسخ مصرف کننده رابطه معنادار و مثبت دارند. اما رابطه اي بين پيوندهاي نام و نشان تجاري با پاسخ هاي مصرف کننده يافت نشد. بين ارزش ويژه نام و نشان تجاري و پاسخ هاي مصرف کننده رابطه معنادار مثبت و شديد وجود دارد. نام ايرانول فقط در بعد آگاهي امتيازي بالاتر از متوسط گرفته است. در ابعاد ديگر امتياز آن از نظر مصرف کنندگان پايين تر از متوسط است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی، س.، و ابوالفضلی، س.، و رحیمی هلری، م. (1388). بررسی تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردی: نام و نشان تجاری ایرانول). چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)), 9(32), 9-28. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=109419



Vancouver : کپی

حسینی سیدمحمود، ابوالفضلی سیدابوالفضل، رحیمی هلری محمد. بررسی تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردی: نام و نشان تجاری ایرانول). چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)). 1388 [cited 2021October18];9(32):9-28. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=109419



IEEE : کپی

حسینی، س.، ابوالفضلی، س.، رحیمی هلری، م.، 1388. بررسی تاثیر ارزش ویژه نام و نشان تجاری بر پاسخ مصرف کننده (مطالعه موردی: نام و نشان تجاری ایرانول). چشم انداز مدیریت بازرگانی (چشم انداز مدیریت (پیام مدیریت)), [online] 9(32), pp.9-28. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=109419.



 

 
بازدید یکساله 2404 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی