4 SID.ir | بررسي ارايه برنامه درسي آموزش كارآفريني در رشته علوم تربيتي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ارايه برنامه درسي آموزش كارآفريني در رشته علوم تربيتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده کارآفرینی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي و اولويت بندي مواد و مهارت هاي اصلي،‌ هدف هاي آموزشي، بهترين روش هاي ياددهي - يادگيري و ظرفيت زماني مناسب براي آموزش كارآفريني در رشته علوم تربيتي است. اين تحقيق بر روي دو جامعه آماري انجام شده است؛ حجم نمونه اول تحقيق را 117 نفر دانشجوي مقطع كارشناسي 27) پسر و 90 دختر) دانشگاه تهران در سال تحصيلي 1385-86 و حجم نمونه دوم تحقيق را 40 نفر از صاحب نظران تشكيل داده اند. روش تحقيق به صورت آميخته (كمي و كيفي) است. براي گردآوري داده ها در روش كمي از دو پرسشنامه با آلفاي كرونباخ 88.31 (دانشجويان) و 88.69 (صاحب نظران) استفاده شده است. براي تجزيه و تحليل اطلاعات از تحليل توصيفي (درصد و فراواني)، تحليل استنباطي T) مستقل، ضريب همبستگي پيرسون) و تحليل كيفي استفاده شده است. بر اساس نتايج اين پژوهش، اولويت هاي آموزشي براي توسعه كارآفريني در بين دانشجويان رشته هاي علوم تربيتي كه بايد در برنامه درسي آن ها گنجانده شوند، عبارت اند از: انجام پروژه هاي تحصيلي مرتبط با رشته علوم تربيتي در قسمت آموزش سازمان هاي مختلف، آشنايي با نحوه تدوين طرح كسب و كار، آشنايي با شغل هاي مربوط به رشته تحصيلي، آشنايي با قانون هاي كسب و كار، آشنايي با مهارت هاي مالي و بازاريابي، آشنايي با مفاهيم خلاقيت، نوآوري و مهارت هاي مربوط به آن و ...

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 319
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی