برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مديريت دانش و سازمان يادگيرنده: تحليلي بر نقش مستندسازي دانش و تجربه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
 
چکیده: 

هدف از نگارش اين مقاله، طراحي مسير خلق و حفظ سازمان يادگيرنده از طريق فرايند مديريت دانش است. فرايند مديريت دانش مشتمل بر خلق دانش، مستندسازي دانش، توزيع و نشر دانش، و نهايتا كاربرد دانش مي باشد. در مقاله حاضر، مفروض است كه هر يك از مراحل مديريت دانش در خلق و حفظ سازمان يادگيرنده نقش موثري را ايفا مي نمايند. ايده اصلي اين مقاله بر آن است كه مرحله مستندسازي كه به معناي ذخيره سازي، ارزش گذاري، كدگذاري و طبقه بندي دانش و تجربه و به عبارت بهتر، تبديل دانش ضمني به دانش آشكار است، مرحله بسيار مهمي براي هم افزايي ساير مراحل مديريت دانش، براي ايجاد و حفظ سازمان يادگيرنده و در نتيجه، براي بهبود و تعالي عملكردي سازمان باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 446
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی