برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نگرش شركت كنندگان يك دوره بازآموزي به ارزشيابي دوره با روش آزمون باليني ساختاردار عيني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مامایی، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد
 
چکیده: 

ارزشيابي عملكرد يادگيرندگان، يكي از مولفه هاي مهم و حساس در فرآيند ياددهي - يادگيري و از عناصر اساسي هر برنامه درسي است. در حال حاضر، ارزشيابي هاي رايج در فرآيند ياددهي - يادگيري، عمدتا پاسخ محور بوده و بر يادآوري ساده اطلاعات و انجام تكاليف سطوح پايين تاكيد دارد در صورتي كه در شرايط بيماري و حل مساله، سطوح بالاي حيطه شناختي حايز اهميت مي باشد و اين امر مستلزم بكارگيري شيوه هاي نوين ارزشيابي است. يكي از اين روش ها «آزمون باليني ساختاردار عيني»(Objective Structured Clinicl Examination-OSCE)  مي باشد كه براي اولين بار در سال 1975 توسط دكتر هاردن معرفي شد. بسياري از استادان،OSCE  را روشي كارآمد براي ارزيابي همه جانبه شايستگي ها مي دانند و در بسياري از دانشگاه هاي معتبر دنيا نيز از اين آزمون به عنوان معيار ارزشيابي استفاده مي شود. با توجه به گسترش برنامه هاي بازآموزي در ايران، ضرورت ارزيابي دقيق اين برنامه ها و پژوهش درباره آنها به عنوان يك نياز احساس مي شود. بنابراين، پژوهشگران بر آن شدند تا با استفاده از آزمون باليني ساختاردار عيني به بررسي ديدگاه شركت كنندگان يك دوره بازآموزي از اين شيوه ارزشيابي، بپردازند.

 
کلید واژه: 


 
موضوعات مرتبط: 
-
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بحری، ن.، و بحری ‌بیناباج، ن.، و خدیوزاده، ط.، و صادقی، ه. (1388). نگرش شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی به ارزشیابی دوره با روش آزمون بالینی ساختاردار عینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 9(2 (پیاپی 22)), 181-182. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=96199



Vancouver : کپی

بحری نرجس، بحری ‌بیناباج نسرین، خدیوزاده طلعت، صادقی هما. نگرش شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی به ارزشیابی دوره با روش آزمون بالینی ساختاردار عینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1388 [cited 2021October28];9(2 (پیاپی 22)):181-182. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=96199



IEEE : کپی

بحری، ن.، بحری ‌بیناباج، ن.، خدیوزاده، ط.، صادقی، ه.، 1388. نگرش شرکت کنندگان یک دوره بازآموزی به ارزشیابی دوره با روش آزمون بالینی ساختاردار عینی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 9(2 (پیاپی 22)), pp.181-182. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=96199.



 

 
بازدید یکساله 41 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی