برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نظرات دانشجويان دانشکده دندانپزشکي کرمان در مورد ارزشيابي باليني به روش آزمون باليني با ساختار عيني (OSCE)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بخش جراحی دهان، فک و صورت، دانشکده دندانپزشکی، کرمان، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: ارزيابي باليني دانشجويان به روش آسکي (OSCE) در رشته پزشکي به عنوان يک روش موثر معرفي گرديده و در حال حاضر در بعضي از بخش هاي دانشکده دندانپزشکي کرمان جهت ارزيابي باليني دانشجويان از اين روش مي شود. اين مطالعه به منظور بررسي نظرات دانشجويان اين رشته در دانشگاه علوم پزشکي کرمان در مورد ارزشيابي باليني به روش آسکي انجام شده تا ضمن بررسي نظرات دانشجويان، اشکالات موجود به اطلاع مسولين آموزشي ذيربط رسانده شود.
روش كار: در اين مطالعه مقطعي 89 دانشجوي دندان پزشکي به پرسش نامه اي با 12 سوال بسته چند گزينه اي و دو سوال باز که روايي و پايايي آن مورد تاييد قرار گرفته بود، پاسخ دادند.
يافته ها: بيشتر دانشجويان (78.6 درصد) برگزاري امتحان عملي پايان ترم و ارزشيابي باليني خود به روش آسکي را باعث افزايش استرس اعلام نموده و در پاسخ به اين سوال که آيا امتحان آسکي ارزشيابي باليني سودمندي است فقط 34.8 درصد آنها نظر مثبت داشتند. همچنين تنها 20.2 درصد از اين دانشجويان موافق برگزاري امتحان عملي به صورت آسکي بودند و در مجموع 61.3 درصد آنها مخالف ادامه ارزيابي با اين روش مي باشند.
نتيجه گيري: افزايش استرس دانشجويان همراه با ارزشيابي به روش آسکي مي تواند بر مخالفت آنان با ادامه اين روش، تاثير داشته باشد. علي رغم نظر نامساعد دانشجويان در مورد کارآيي روش آسکي بايستي با رفع کاستي هاي موجود و بهبود اين روش با توجه به نتايج مساعد جهاني، در مورد پيش برد آن و جلب نظر دانشجويان همت گمارد و با انجام مطالعات بعدي ميزان تاثير اين اقدامات را مورد بررسي قرار داد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فاریابی، ج.، و فرزاد، م.، و سینایی، ن. (1388). نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 6(1), 34-39. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95958



Vancouver : کپی

فاریابی جواد، فرزاد مریم، سینایی ندا. نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1388 [cited 2021November29];6(1):34-39. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95958



IEEE : کپی

فاریابی، ج.، فرزاد، م.، سینایی، ن.، 1388. نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 6(1), pp.34-39. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95958.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی