برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  3 , شماره  2 ; از صفحه 99 تا صفحه 104 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه بين راهبردهاي يادگيري و سبك هاي اسناد در دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مشاوره، دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: اين پژوهش، به منظور بررسي رابطه بين راهبردهاي يادگيري (شناختي و فراشناختي) و سبك هاي اسناد (دروني و بيروني) انجام گرفت.
روش: در اين مطالعه كه از نوع همبستگي بود، آزمون هاي راهبردهاي يادگيري كرمي و سبك اسناد سليگمن در مورد 384 دانش آموز مقطع متوسطه شهرستان شيروان به اجرا درآمد. در تحليل فرضيه ها از برنامه هاي آماري
SPSS 11.5 و آزمون t، تحليل واريانس يك طرفه و مجذور كاي استفاده شد. متغيرهاي مربوط به ابعاد اسناد در دو موقعيت دروني و بيروني مورد بررسي قرار گرفتند.
يافته ها: ميزان استفاده دانش آموزان دختر از راهبردهاي يادگيري، هم در حوزه شناخت و هم در حوزه فراشنـاخت، از پسران بيشتر بود. همچنين دانش آموزان داراي سبك اسناد دروني به طور معني داري بيشتر از دانش آموزان داراي سبك اسناد بيروني از راهبردهاي فراشناختي يادگيري استفاده كردند.
نتيجه گيري: دختران دانش آموز از راهبردهاي يادگيري بيشتر از پسران استفاده مي كنند. احتمال مي رود كه انتساب هاي دروني و راهبردهاي فراشناخت در افزايش موفقيت و خودكارآمدي تحصيلي، يادگيري عميق تر و عزت نفس دانش آموزان موثر باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کیمیایی، س.، و غریب، س. (1388). رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان. مجله علوم رفتاری, 3(2), 99-104. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95934



Vancouver : کپی

کیمیایی سیدعلی، غریب سمیه. رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان. مجله علوم رفتاری. 1388 [cited 2021September26];3(2):99-104. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95934



IEEE : کپی

کیمیایی، س.، غریب، س.، 1388. رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبک های اسناد در دانش آموزان. مجله علوم رفتاری, [online] 3(2), pp.99-104. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95934.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 94 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی