برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  5 , شماره  20 ; از صفحه 297 تا صفحه 306 .
 
عنوان مقاله: 

آموزش مهارتهاي زندگي براي كاهش افسردگي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
پژوهش حاضر به مطالعه اثربخشي آموزش مهارتهاي زندگي در كاهش نشانه هاي افسردگي دانش آموزان پرداخت. 62 دختر دانش آموز سال سوم راهنمايي به طور تصادفي در دو گروه آزمايشي و گواه جايگزين شدند. گروه آزمايشي هفته اي دو بار و طي 12 جلسه دو ساعته، مهارتهاي زندگي را آموزش ديدند. هر دو گروه، مقياس افسردگي كودكان (لانگ و تيشر، 1983) را قبل و بعد از آموزش تكميل كردند. نتايج حاصل از تحليل كوواريانس نشان داد كه آموزش مهارتهاي زندگي، نشانه هاي افسردگي، مشكلات اجتماعي و اشتغال ذهني با بيماري و مرگ را به گونه اي معنادار كاهش مي دهد، اما از لحاظ پاسخ عاطفي، احساس گناه، حرمت خود و خوشي و لذت بين دو گروه تفاوت معناداري مشاهده نشد. بنابراين به نظر مي رسد براي بهبود كامل نشانه ها به دوره هاي طولاني تر آموزش نياز است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

امیری برمکوهی، ع. (1388). آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), 5(20), 297-306. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95892



Vancouver : کپی

امیری برمکوهی علی. آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 1388 [cited 2021December05];5(20):297-306. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95892



IEEE : کپی

امیری برمکوهی، ع.، 1388. آموزش مهارتهای زندگی برای کاهش افسردگی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), [online] 5(20), pp.297-306. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95892.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 732 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی