نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1387 , دوره  7 , شماره  28 ; از صفحه 7 تا صفحه 28 .
 
عنوان مقاله: 

امكان سنجي اجراي برنامه آموزش فلسفه به كودكان در برنامه درسي دوره ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید چمران اهواز
 
چکیده: 
هدف از پژوهش حاضر، امكان سنجي اجراي برنامه آموزش فلسفه به كودكان در برنامه درسي دوره ابتدايي است. جامعه آماري را معلمان ابتدايي شهر كرمان تشكيل مي دهند و نمونه آماري 237 نفري، از طريق نمونه گيري تصادفي - طبقه اي انتخاب شده اند. براي گردآوري داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده كرديم و براي تجزيه و تحليل داده ها از آمار توصيفي بهره برديم. يافته هاي پژوهش نشان داد گروه مورد بررسي در زمينه اجراي برنامه آموزش فلسفه به كودكان، دانش كافي، نگرش مثبت و مهارت ناكافي دارند، اما مدارس ابتدايي شهر كرمان براي اجراي اين برنامه از امكانات كافي برخوردار نيستند.بر اين اساس پيشنهاد مي شود براي زمينه سازي اجراي برنامه آموزش فلسفه به كودكان، تقويت مهارت معلمان و امكانات مدارس مورد توجه جدي قرار گيرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مرعشی، س.، و رحیمی نسب، ح.، و لسانی، م. (1387). امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی, 7(28), 7-28. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95533



Vancouver : کپی

مرعشی سیدمنصور، رحیمی نسب حجت اله، لسانی مهدی. امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی. 1387 [cited 2022May23];7(28):7-28. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95533



IEEE : کپی

مرعشی، س.، رحیمی نسب، ح.، لسانی، م.، 1387. امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی. نوآوری های آموزشی, [online] 7(28), pp.7-28. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95533.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 244 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی