برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تفكر انتقادي و ضرورت آموزش آن در كلاس درس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

مقاله حاضر با بررسي تفكر انتقادي، ضرورت آموزش تفكر انتقادي را در كلاس مورد تاكيد قرار مي دهد، همچنين به بررسي نگرش اسلام به تفكر پرداخته است. تفكر انتقادي چيست؟ چه اهميتي در آموزش و يادگيري دارد؟ رشد و آموزش تفكر انتقادي در كلاس هاي درس چگونه است؟ و چه كاربردهايي مي تواند براي اولياي تعليم و تربيت داشته باشد؟
اين مقاله بر آن است تا پاسخگوي اين پرسش ها و برخي پرسش هاي ديگر باشد. در اين بررسي تعاريف مختلفي از تفكر انتقادي معرفي شده اند. سپس، اهميت تفكر انتقادي در آموزش و يادگيري، نظر اسلام در مورد تفكر و كاربردهاي آن از ديدگاه اسلام و روان شناسي بررسي شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
Cite:
APA : کپی

سلطان القرایی، خ.، و سلیمان نژاد، ا. (1387). تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در کلاس درس. تربیت اسلامی, 3(6), 181-195. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95315



Vancouver : کپی

سلطان القرایی خلیل، سلیمان نژاد اکبر. تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در کلاس درس. تربیت اسلامی. 1387 [cited 2021April13];3(6):181-195. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95315



IEEE : کپی

سلطان القرایی، خ.، سلیمان نژاد، ا.، 1387. تفکر انتقادی و ضرورت آموزش آن در کلاس درس. تربیت اسلامی, [online] 3(6), pp.181-195. Available at: <https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95315>.



 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 769 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی