برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1388 , دوره  39 , شماره  2 ; از صفحه 31 تا صفحه 49 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير يادگيري مشاركتي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در موضوع انرژي در درس فيزيك

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

اين مقاله، اثريادگيري مشاركتي را در تدريس مفهوم انرژي در درس فيزيك بررسي مي كند. تكنيك هاي يادگيري مشاركتي براي گروه آزمايشي و روش تدريس متداول براي گروه كنترل به كار گرفته شد. نمونه مورد مطالعه، 200 نفر از دانش آموزان سال اول دبيرستان هاي شهر مشهد بودند. معلومات قبلي دانش آموزان در زمينه مفهوم انرژي، با استفاده از مقياس خود ساخته پيشرفت تحصيلي انرژي مورد ارزيابي قرار گرفت. پيشرفت دانش آموزان پس از اجراي روش هاي تدريس نيز با همين مقياس تعيين شد. نتايج،‌ حاكي از تاثير قابل توجه يادگيري مشاركتي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در گروه آزمايشي بود. اين نتيجه، نشان دهنده موفقيت يادگيري مشاركتي در مقابل روش تدريس متداول است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کرامتی، م. (1388). تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در موضوع انرژی در درس فیزیک. روانشناسی و علوم تربیتی, 39(2), 31-49. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95247



Vancouver : کپی

کرامتی محمدرضا. تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در موضوع انرژی در درس فیزیک. روانشناسی و علوم تربیتی. 1388 [cited 2021October18];39(2):31-49. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95247



IEEE : کپی

کرامتی، م.، 1388. تاثیر یادگیری مشارکتی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در موضوع انرژی در درس فیزیک. روانشناسی و علوم تربیتی, [online] 39(2), pp.31-49. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=95247.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1029 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی