4 SID.ir | تاثير يادگيري مشاركتي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در موضوع انرژي در درس فيزيك
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير يادگيري مشاركتي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در موضوع انرژي در درس فيزيك

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

اين مقاله، اثريادگيري مشاركتي را در تدريس مفهوم انرژي در درس فيزيك بررسي مي كند. تكنيك هاي يادگيري مشاركتي براي گروه آزمايشي و روش تدريس متداول براي گروه كنترل به كار گرفته شد. نمونه مورد مطالعه، 200 نفر از دانش آموزان سال اول دبيرستان هاي شهر مشهد بودند. معلومات قبلي دانش آموزان در زمينه مفهوم انرژي، با استفاده از مقياس خود ساخته پيشرفت تحصيلي انرژي مورد ارزيابي قرار گرفت. پيشرفت دانش آموزان پس از اجراي روش هاي تدريس نيز با همين مقياس تعيين شد. نتايج،‌ حاكي از تاثير قابل توجه يادگيري مشاركتي بر پيشرفت تحصيلي دانش آموزان در گروه آزمايشي بود. اين نتيجه، نشان دهنده موفقيت يادگيري مشاركتي در مقابل روش تدريس متداول است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 649
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی