برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1387 , دوره  7 , شماره  26 ; از صفحه 59 تا صفحه 74 .
 
عنوان مقاله: 

مقايسه اثربخشي روش هاي شناختي، رفتاري در مقابل روش هاي القاي خلق در افزايش ميزان شادي دانش آموزان دبيرستان شهر اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 
در اين پژوهش، اثربخشي دو روش از روش هاي شناختي، رفتاري شامل روش شادي فوردايس و آموزش مهارت هاي اجتماعي لوينسون در مقابل دو روش القاي خلق شامل روش تصويرسازي ذهني مثبت و خواندن کلمات مثبت در افزايش ميزان شادي دانش آموزان سال اول دبيرستان هاي شهر اصفهان مورد بررسي قرار گرفت. نمونه اين پژوهش شامل 125 نفر دانش آموز بود که به طور تصادفي انتخاب و به گروه هاي آزمايشي و کنترل گمارده شدند. در اين پژوهش پنج گروه وجود داشت (هر گروه 25 نفر). چهار گروه آزمايش و يک آزمايش کنترل. روش هاي شادي فوردايس، آموزش مهارت هاي اجتماعي، تصويرسازي ذهني مثبت و خواندن جملات مثبت به عنوان روش هاي مداخله به کار برده شد. آزمون شادي آکسفورد به عنوان ابراز تحقيق مورد استفاده قرار گرفت. نتايج تحليل واريانس با اندازه هاي مکرر نشان داد که بين گروه هاي آزمايش و کنترل در افزايش ميزان شادي تفاوت معنادار وجود دارد. نتايج آزمون تعقيبي توکي نيز نشان داد که روش هاي شناختي، رفتاري به ويژه روش آموزش مهارت هاي اجتماعي نسبت به روش هاي القاي خلق کارآمدتر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یارمحمدیان، ا.، و عابدی، ا. (1387). مقایسه اثربخشی روش های شناختی, رفتاری در مقابل روش های القای خلق در افزایش میزان شادی دانش آموزان دبیرستان شهر اصفهان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره), 7(26), 59-74. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=94817



Vancouver : کپی

یارمحمدیان احمد، عابدی احمد. مقایسه اثربخشی روش های شناختی, رفتاری در مقابل روش های القای خلق در افزایش میزان شادی دانش آموزان دبیرستان شهر اصفهان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره). 1387 [cited 2021December06];7(26):59-74. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=94817



IEEE : کپی

یارمحمدیان، ا.، عابدی، ا.، 1387. مقایسه اثربخشی روش های شناختی, رفتاری در مقابل روش های القای خلق در افزایش میزان شادی دانش آموزان دبیرستان شهر اصفهان. پژوهش های مشاوره (تازه ها و پژوهش های مشاوره), [online] 7(26), pp.59-74. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=94817.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی