برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1388 , دوره  5 , شماره  19 ; از صفحه 209 تا صفحه 220 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش خودآموزي كلامي بر كاهش نشانه هاي برانگيختگي در كودكان داراي اختلال نارسايي توجه/ فزون كنشي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
 
چکیده: 

به منظـور بررسي تاثير آموزش خودآموزي كلامي بر كاهش نشانه هـاي بـرانگيختگي دانش آمـوزان داراي اختلال نارسايي توجه/ فزون كنشي (ADHD)، 30 پسـر كلاس سوم و چهارم ابتدايي مبتلا به ADHD، بر مبناي فهرست نشانه مرضي كودك (گدو و اسپرافكين، 1999) و مصاحبه بـاليني منطبق بر ملاكهـاي تشخـيصي ADHD در DSM-IV-TR (2000) انتخاب و بر مبناي سن، پايه تحصيلي و هوش (آزمون هوش ريون) همتا شدند و به طور تصادفي در دو گروه آزمايشي و گواه قرار گرفتند (هر گروه 15 نفر). گروه آزمايشي در 8 جلسه يكساعته برنامه آموزشي خودآموزي کلامي را دريافت كردند. نتايج تحليل كوواريانس نشان دادند که بين به كارگيري خودآموزي كلامي و كاهش نشانه هاي برانگيختگي رابطه معناداري (P<0.01) وجود دارد. در مجموع، مداخله آموزشي خودآموزي کلامي موجب كاهش نشانه هاي برانگيختگي در دانش آموزان مبتلا به ADHD شد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قصابی، ص.، و پورمحمدرضای تجریشی، م.، و میرزمانی بافقی، س. (1388). تاثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانه های برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), 5(19), 209-220. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=93500



Vancouver : کپی

قصابی صمد، پورمحمدرضای تجریشی معصومه، میرزمانی بافقی سیدمحمود. تاثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانه های برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی). 1388 [cited 2021October22];5(19):209-220. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=93500



IEEE : کپی

قصابی، ص.، پورمحمدرضای تجریشی، م.، میرزمانی بافقی، س.، 1388. تاثیر آموزش خودآموزی کلامی بر کاهش نشانه های برانگیختگی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی. روانشناسی تحولی (روانشناسان ایرانی), [online] 5(19), pp.209-220. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=93500.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 145 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی