برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1387 , دوره  4 , شماره  4 ; از صفحه 123 تا صفحه 135 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه راهبردهاي يادگيري خود- تنظيمي و باورهاي انگيزشي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي رابطه راهبردهاي يادگيري خود- تنظيمي و باورهاي انگيزشي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان بود. نمونه پژوهش حاضر 170 نفراز دانش آموزان دوره متوسطه دبيرستان هاي دولتي اشنويه بودند، كه با روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب شدند و به صورت گروهي به پرسشنامه راهبردهاي انگيزشي يادگيري پاسخ دادند. يافته هاي حاصل از اين پژوهش حاکي از اين بود كه راهبرد هاي يادگيري خودتنظيمي با پيشرفت تحصيلي رابطه دارد و همه مولفه هاي يادگيري خودتنظيمي توانايي پيش بيني پيشرفت تحصيلي را داشتند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدامینی، ز. (1387). رابطه راهبردهای یادگیری خود- تنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی, 4(4), 123-135. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=92625



Vancouver : کپی

محمدامینی زرار. رابطه راهبردهای یادگیری خود- تنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی. 1387 [cited 2021November27];4(4):123-135. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=92625



IEEE : کپی

محمدامینی، ز.، 1387. رابطه راهبردهای یادگیری خود- تنظیمی و باورهای انگیزشی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. اندیشه های نوین تربیتی, [online] 4(4), pp.123-135. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=92625.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 565 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی